Gamma en Karwei zien omzet stijgen

Gamma en Karwei zien omzet stijgen

De nieuw ingezette strategie in 2023 werpt zijn vruchten af, aldus ceo Joost de Beijer.

Intergamma, het moederbedrijf van Gamma en Karwei, heeft in 2023 een bruto-omzet geboekt van 1,9 miljard euro. Dat is 4,8 procent meer dan in 2022.

Dat blijkt uit de jaarcijfers van het doe-het-zelf-concern, waar ook Gamma in België bijhoort. Karwei en Gamma in Nederland zagen hun omzet nog iets harder stijgen, met 5,7 procent. Intergamma dankt deze omzetstijging aan consumenten die hun weg vaker naar de fysieke winkels vonden dan een jaar eerder. In totaal krijgen Karwei en Gamma er gezamenlijk in Nederland 3,4 procent marktaandeel bij, zo becijferde GfK.

Ceo Joost de Beijer ziet de vastzittende huizenmarkt als reden voor de extra klandizie, en het licht stijgen van het marktaandeel. Klanten investeerden volgens het concern onder andere in opbergruimte, isolatie, tochtwering en andere energiebesparende oplossingen. Ook decoratie, verf en tuinaankleding zaten in de lift.

Voor het aankomende jaar verwacht De Beijer nog verder te profiteren van de nieuw ingezette strategie in 2023. In deze nieuwe strategie willen Gamma en Karwei meer een one-stop dhz-shop worden: “We verwachten onze klantgerichte strategie dit jaar verder te kunnen versnellen, ook als antwoord op aanhoudende economische onzekerheid en oplopende kosten.”

De nieuwe strategie werd uitgebreid toegelicht door ceo Joost de Beijer op RetailTrends Live afgelopen najaar. Zijn verhaal is hier terug te zien.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!