Gamma en Karwei zien omzet stijgen
Gepubliceerd op 29 mei 2024 om 09:01
Intergamma, het moederbedrijf van Gamma en Karwei, heeft in 2023 een bruto-omzet geboekt van 1,9 miljard euro. Dat is 4,8 procent meer dan in 2022.
Dat blijkt uit de jaarcijfers van het doe-het-zelf-concern, waar ook Gamma in België bijhoort. Karwei en Gamma in Nederland zagen hun omzet nog iets harder stijgen, met 5,7 procent. Intergamma dankt deze omzetstijging aan consumenten die hun weg vaker naar de fysieke winkels vonden dan een jaar eerder. In totaal krijgen Karwei en Gamma er gezamenlijk in Nederland 3,4 procent marktaandeel bij, zo becijferde GfK.
Ceo Joost de Beijer ziet de vastzittende huizenmarkt als reden voor de extra klandizie, en het licht stijgen van het marktaandeel. Klanten investeerden volgens het concern onder andere in opbergruimte, isolatie, tochtwering en andere energiebesparende oplossingen. Ook decoratie, verf en tuinaankleding zaten in de lift.
Voor het aankomende jaar verwacht De Beijer nog verder te profiteren van de nieuw ingezette strategie in 2023. In deze nieuwe strategie willen Gamma en Karwei meer een one-stop dhz-shop worden: “We verwachten onze klantgerichte strategie dit jaar verder te kunnen versnellen, ook als antwoord op aanhoudende economische onzekerheid en oplopende kosten.”
De nieuwe strategie werd uitgebreid toegelicht door ceo Joost de Beijer op RetailTrends Live afgelopen najaar. Zijn verhaal is hier terug te zien.