​​​​​​​Dit is de derde Closed-winkel in Amsterdam

​​​​​​​Dit is de derde Closed-winkel in Amsterdam

Het is niet de meest voor de hand liggende naam voor een net geopende winkel, maar Closed kleurt wel vaker buiten de lijntjes. Het denimlabel opende onlangs zijn derde locatie in Amsterdam, aan de Van Baerlestraat 15.


Closed vult hier 2 verdiepingen. Eyecatcher is de vloer in baksteenpatroon. Het meubilair bestaat uit verplaatsbare presentatie- en opbergkarren in opvallende gele en strakke metalen kledingrekken. Achterin de winkel leidt een met hout beklede deuropening en gang naar de paskamers.


Tekst loopt door onder de afbeelding



 

De geschiedenis van Closed gaat terug tot 1968. De Franse modeontwerpers Marité en Francois Girbaud willen een denimlabel oprichten. Niks meer, niks minder: c’est ça – afgekort Ça. Een grote textielketen is niet blij met die naamkeuze en tekent bezwaar...

Het is niet de meest voor de hand liggende naam voor een net geopende winkel, maar Closed kleurt wel vaker buiten de lijntjes. Het denimlabel opende onlangs zijn derde locatie in Amsterdam, aan de Van Baerlestraat 15.


Closed vult hier 2 verdiepingen. Eyecatcher is de vloer in baksteenpatroon. Het meubilair bestaat uit verplaatsbare presentatie- en opbergkarren in opvallende gele en strakke metalen kledingrekken. Achterin de winkel leidt een met hout beklede deuropening en gang naar de paskamers.


Tekst loopt door onder de afbeelding



 

De geschiedenis van Closed gaat terug tot 1968. De Franse modeontwerpers Marité en Francois Girbaud willen een denimlabel oprichten. Niks meer, niks minder: c’est ça – afgekort Ça. Een grote textielketen is niet blij met die naamkeuze en tekent bezwaar aan. De zaak dient onder nummer 11342. 
 

Tekst loopt door onder de afbeelding

Ça moet een nieuwe naam vinden, in elk geval tot de zaak is afgerond. Opnieuw denken de oprichters niet ingewikkeld. Het merk gaat vanaf dat moment door het leven als 11342. 
In 1978 wordt de zaak gesloten - case closed. Het inspireert de designers tot weer een naamsverandering en het label heet vanaf dat moment Closed. 


Tekst loopt door onder de afbeelding



Closed is actief in 6 Europese markten, met 43 locaties in totaal. In thuisland Duitsland is het bedrijf het sterkst aanwezig met 32 winkels. Ook heeft het bedrijf winkels in België (3), Oostenrijk (2), Zwitserland (1) en Spanje (1). Het assortiment is inmiddels uitgebreid met andere mode-items als schoenen en accessoires.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!