Dit zijn de 10 nieuwe RetailRookies

Dit zijn de 10 nieuwe RetailRookies

De 10 RetailRookies van 2024-2025 zijn bekendgemaakt. Het is de elfde keer dat RetailTrends jonge, veelbelovende retailconcepten een podium geeft.

De genomineerde concepten van dit jaar zijn: 

Fat Phill's Diner

Groen, gezond, vegan de foodtrends? Niks mee te maken, dacht Armin Vahabian, oprichter van Fat Phill’s Diner. Binnen een paar jaar tijd stampte hij in Nederland een moderne burgerketen naar Amerikaans voorbeeld uit de grond.


Madaq

Soufiane Mourabit haalde nachten door in zijn keuken om tot een goed chocoladerecept te komen. Kennis van chocola had hij niet. Nu heeft hij een chocoladeboutique en zijn er genoeg uitbreidingsplannen: van Duitsland tot de Verenigde Arabische Emiraten.


Marble Berriez

Marble Berriez is een nieuw Nederlands duurzaam kledingmerk. De kleding wordt geproduceerd in Nederland en de startup van Marrika van Beilen werkt uitsluitend met duurzame materialen.


Mr. Jealousy

Jaloezieën online bestellen mag een stukje leuker, makkelijker en spannender. Althans, dat vonden Mr. Jealousy-oprichters Lars Onel, Marina Kiltschik, Alex Vrees en Lennart Veenendaal. In plaats van 'saaie, kleurloze collecties' gaan ze voor een concept waar de klant alles naar smaak kan aanpassen.


Muze Skincare

Marieke Hop, Miranda Balk en Liesbeth Kleermaker zijn de gezichten achter Muze. Na jarenlang succesvol huidverzorgingsproducten te hebben ontwikkeld voor de mooiste nationale en internationale merken, ontstond de wens om een professionele huidverzorgingslijn te ontwikkelen die voor iedereen toegankelijk is.


Mystery United

Mystery United werd opgericht met één doel: het verrassen van voetbalfans. Dat doet het concept van Stan Hoff met verrassingsboxen met voetbalshirts. Tienduizenden klanten uit diverse landen hebben de webshop al weten te vinden.


Safecourt Kitchen

Zelfbenoemde keukenfanaten Boyd de Zwart en Cas van der Hoeven willen koken voor iedereen makkelijk en leuk maken. Met Safecourt Kitchen ontwerpen ze producten die daarbij moeten helpen.


Spic'd

Flessen voor het leven, die je bijvult als ze op zijn. Daarmee willen Spic'd-oprichters Leontien van Nistelrooij en Sander Leesberg een einde maken aan de keukens vol verschillende flessen olijfolie en weggooi peper- en zoutstellen. 


Uitvaartland

Een uitvaart regelen. Het brengt emoties met zich mee, is stressvol en: duur. Onnodig duur, vond Leon Schouten. Met Uitvaartland brengt hij deze traditionele branche naar de onlinewereld.


Vini Mini

Jozien Boersma en Laurie Lancee willen voedselallergieën onder baby’s de wereld uit helpen. Dat kan door allergenen vroeg en gedoseerd te geven. Vini Mini biedt ouders daarvoor de benodigde pakketten met onder meer pinda, cashew en walnoten.


Alle concepten worden uitgebreid geïnterviewd in het septembernummer van RetailTrends. Ook krijgen de RetailRookies op 12 september tijdens het event RetailTrends Live de kans hun concept te pitchen in het DeLaMar Theater. Een vakjury bepaalt vervolgens samen met het publiek wie zich een jaar lang RetailRookie of the Year mag noemen.


Tot eerdere generaties RetailRookies behoorden onder meer Charlie Temple, Crisp en Pieter Pot. Cloudpillo, een concept voor hoofdkussens, werd vorig jaar uitgeroepen tot RetailRookie of the Year.


Naast de pitches van de RetailRookies staan op RetailTrends Live op 12 september sprekers als Wouter Kolk (Ahold Delhaize), Ton van Veen (Jumbo), Sharon Hilgers (My Jewellery), Jan Baan (Omoda) en Raymond Cloosterman (Rituals) op de line-up. Wil je erbij zijn in het Amsterdamse DeLaMar Theater, kijk dan hier voor tickets.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Dit artikel krijg je cadeau. Lees alles van RetailTrends voor slechts € 10,- (eerste maand).

Word member Of log in

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!