‘Helft retailmedewerkers heeft last van klagende klanten’

‘Helft retailmedewerkers heeft last van klagende klanten’

Vrouwen (51 procent) ervaren vaker een negatieve werksfeer dan mannen (37 procent) door klagende klanten.

Bijna de helft van de retailmedewerkers (45 procent) ervaart regelmatig een negatieve sfeer op hun werkplek door klagende klanten. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van softwarebedrijf Quinyx.

Een meerderheid van de vrouwelijke winkelmedewerkers (51 procent) geeft aan een negatieve werksfeer te ervaren door klagende klanten. Dit is hoger dan bij de mannelijke medewerkers op de werkvloer (37 procent). Onder de jongste generatie (18 tot 25 jaar) heeft 48 procent last van klagende klanten. Bij de oudste generatie in het onderzoek (vanaf 45 jaar) is dat 41 procent.

De negatieve werksfeer komt volgens de werknemers met name door ongeduldig wordende klanten (33 procent) en het geklaag over verkoopprijzen (27 procent).

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!