‘Merkvertrouwen belangrijkste factor voor aanschaf producten’

‘Merkvertrouwen belangrijkste factor voor aanschaf producten’

Dat merkvertrouwen is voor bijna de helft (44 procent) van de consumenten doorslaggevend om artikelen aan te schaffen.

Voor 44 procent van de Nederlandse consumenten is merkvertrouwen de belangrijkste doorslaggevende factor om artikelen aan te schaffen. Dat blijkt uit onderzoek van Intuit Mailchimp, een e-mail- en marketingplatform.

Vertrouwen in een merk is voor meer Nederlanders belangrijk bij het maken van aankoopbeslissingen dan regelmatige kortingen (41 procent). Andere zaken die maken dat Nederlandse consumenten vaker een product van een bepaald merk kopen zijn gratis bezorging (36 procent), gratis retourneren (34 procent), snelle verzending (30 procent) en een goede klantenservice (29 procent).

Ondanks dat merkvertrouwen het belangrijkste is voor de aanschaf van producten, geeft bijna een derde (32 procent) van de shoppers aan merken in deze tijd minder te vertrouwen. Dat komt vooral door een toename in desinformatie in het algemeen.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!