Grijze elegantie bij Stone Island

Grijze elegantie bij Stone Island

Stone Island heeft zijn eerste winkel in Oostenrijk geopend. Het van oorsprong Italiaanse merk is in Wenen neergestreken, aan de Kohlmarkt 7. En wie het merk een beetje kent, weet dat de kans groot is dat ook in dit filiaal veelvuldig chique grijs werd gebruikt. 

Tekst loopt door onder het beeld. 


Het modemerk vestigde zich op de begane grond van een monumentaal pand uit de 19e eeuw, ooit ontworpen door architect Leopold Mayr. In totaal beschikt het merk over 150 vierkante meter aan winkeloppervlakte. 
Het interieur van de brandstore werd onder handen genomen door architect Samir Bantal, van het Nederlandse bedrijf OMA. Zijn ontwerp bracht het interieur in harmonie met de architectuur van het gebouw. 

Zo bleef het originele gewelfde plafond intact, maar werd daar wel een moderne twist aangegeven door natuurlijk akoestisch materiaal aan te brengen en verlichtingsarmaturen van Tim Hooijmans. Op de vloeren zijn grote marmeren tegels...

Stone Island heeft zijn eerste winkel in Oostenrijk geopend. Het van oorsprong Italiaanse merk is in Wenen neergestreken, aan de Kohlmarkt 7. En wie het merk een beetje kent, weet dat de kans groot is dat ook in dit filiaal veelvuldig chique grijs werd gebruikt. 

Tekst loopt door onder het beeld. 


Het modemerk vestigde zich op de begane grond van een monumentaal pand uit de 19e eeuw, ooit ontworpen door architect Leopold Mayr. In totaal beschikt het merk over 150 vierkante meter aan winkeloppervlakte. 
Het interieur van de brandstore werd onder handen genomen door architect Samir Bantal, van het Nederlandse bedrijf OMA. Zijn ontwerp bracht het interieur in harmonie met de architectuur van het gebouw. 

Zo bleef het originele gewelfde plafond intact, maar werd daar wel een moderne twist aangegeven door natuurlijk akoestisch materiaal aan te brengen en verlichtingsarmaturen van Tim Hooijmans. Op de vloeren zijn grote marmeren tegels aangebracht. 

Tekst loopt door onder de beelden.

De brandstore is verdeeld in 4 aaneengesloten kamers, elk met een eigen signatuur. De eerste ruimte doet denken aan eerder geopende Stone Island-winkels in München en Stockholm. Er werd daar gebruikgemaakt van donkere gestructureerde kurk. Het meubilair bestaat uit een aluminium tafel en een geperforeerde roestvrijstalen displaywand. In de tweede kamer is een reeks kenmerkende Stone Island-elementen te herkennen, waaronder ‘de Index’ ‘de kamer’ en de digitale mannequins.
 
Een roodkleurige harsvloer leidt bezoekers naar The Lab. Daar krijg je een inkijkje in de onderzoeks- en productieprocessen van het merk. Ook hier zijn een aantal verlichtingsarmaturen van Hooijmans aangebracht. In de laatste ruimte staat een hypermodern glazen display centraal met slimme technologie. De nieuwe brandstore beschikt over het complete assortiment van het merk. 

Tekst loopt door onder het beeld.
Stone Island werd in 1982 opgericht en telt nu wereldwijd 29 winkels. Ook in Amsterdam heeft het merk al een tijdje een brandstore. Bezoekers kunnen die winkel vlakbij het museumplein vinden. Verder is het merk te vinden in de winkelstraten van  New York tot aan Beijing en Chengdu.  

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!