Thug Club: kleding passen in een doodskist

Thug Club: kleding passen in een doodskist

Je houdt ervan, óf je vindt het afschuwelijk. De eerste brandstore van het high-end merk Thug Club is in elk geval opvallend.

Je houdt ervan, óf je vindt het afschuwelijk. De eerste brandstore van het high-end merk Thug Club is in elk geval opvallend.


Het Zuid-Koreaanse streetwearmerk Thug Club is opgericht in 2018. Young-min Cho studeerde aan Seoul Institute of Arts en bracht boxershorts met provocerende teksten uit. Die werden een hit onder jongeren en celebrity’s. Sindsdien is de collectie uitgebreid met fashion, schoenen en woondecoratie. De rode draad die daarin terugkomt: het moet allemaal een beetje schuren.


Het storedesign van de eerste brandstore moet het gevoel oproepen van een spookachtig kasteel midden in de woestijn. Vandaar het klassiek ogende lijstwerk en metalen verlichtingsarmaturen in de vorm van middeleeuwse fakkels. 

Tekst gaat verder onder de afbeeldingen

De gestileerde initialen van het merk zijn prominent aanwezig in glanzend metaal. Ze bepalen zelfs de vorm van de grote toegangsdeur. 

Tekst gaat verder onder het beeld

Binnen vormen lichte houten vloeren en lichtgekleurde muren de achtergrond van pikzwarte meubels en armaturen. Recht tegenover de ingang bevindt zich de counter, aan beide zijden geflankeerd door ronde poorten met speakers. 

Een kleinere zijkamer is ingericht met een enkel zwart houten display van vloer tot plafond, versierd met studs met de merkinitialen. De kleding passen doe je in een zwarte doos in een hoek, die nogal wat weg heeft van een doodskist.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!