Thug Club: kleding passen in een doodskist
Gepubliceerd op 13 juni 2024 om 13:10
Je houdt ervan, óf je vindt het afschuwelijk. De eerste brandstore van het high-end merk Thug Club is in elk geval opvallend.
Het Zuid-Koreaanse streetwearmerk Thug Club is opgericht in 2018. Young-min Cho studeerde aan Seoul Institute of Arts en bracht boxershorts met provocerende teksten uit. Die werden een hit onder jongeren en celebrity’s. Sindsdien is de collectie uitgebreid met fashion, schoenen en woondecoratie. De rode draad die daarin terugkomt: het moet allemaal een beetje schuren.
Het storedesign van de eerste brandstore moet het gevoel oproepen van een spookachtig kasteel midden in de woestijn. Vandaar het klassiek ogende lijstwerk en metalen verlichtingsarmaturen in de vorm van middeleeuwse fakkels.
Tekst gaat verder onder de afbeeldingen
De gestileerde initialen van het merk zijn prominent aanwezig in glanzend metaal. Ze bepalen zelfs de vorm van de grote toegangsdeur.
Tekst gaat verder onder het beeld
Binnen vormen lichte houten vloeren en lichtgekleurde muren de achtergrond van pikzwarte meubels en armaturen. Recht tegenover de ingang bevindt zich de counter, aan beide zijden geflankeerd door ronde poorten met speakers.
Een kleinere zijkamer is ingericht met een enkel zwart houten display van vloer tot plafond, versierd met studs met de merkinitialen. De kleding passen doe je in een zwarte doos in een hoek, die nogal wat weg heeft van een doodskist.