Zo vind je de balans tussen tevreden klanten en personeel

Zo vind je de balans tussen tevreden klanten en personeel

Winkelmedewerkers en -managers besteden zo veel tijd aan dagelijkse processen dat er weinig tijd overblijft om klanten écht te helpen. HSO heeft een oplossing: voorzie werknemers van de juiste tools.  
 
Met Microsoft Store Operations Assist, onderdeel van The Intelligent Store, toegankelijk via browser, tablet of direct vanuit Microsoft Teams, kan een winkelmanager gemakkelijk taken creëren en toewijzen aan personeel. Medewerkers hebben toegang via hun eigen device en krijgen zo real-time inzicht in hun workflow.  
 
Tijdwinst én tevreden klanten 
Een flink gedeelte van de tijd van winkelpersoneel gaat op aan het zoeken naar informatie. Denk aan instructies voor specifieke opdrachten, uitzoeken waar bepaalde producten zijn, welke taken prioriteit hebben en het vinden van antwoorden op klantvragen.  
Met Store Operations Assist wordt tijdwinst geboekt: medewerkers hebben nu de beschikking over een duidelijke lijst met taken, het voorraadmanagement wordt real-time bijgehouden en ze hebben toegang tot een database met informatie zodat ze, ondersteund door AI,  direct de juiste antwoorden hebben op vragen van klanten.  
 
Pak personeelskrapte aan 
Repetitieve processen, zoals het openen of sluiten van de winkel, kunnen worden gestandaardiseerd met de tool. Zo kunnen medewerkers, zonder toezicht, belangrijke taken uitvoeren en heeft de winkelmanager direct inzicht in de uitvoering. En door een uitgebreide kennisbank in de tool te verwerken kunnen medewerkers, met assistentie van Copilot, vragen van klanten over levertijden, voorraden, acties en gebruikershandleidingen snel en nauwkeurig beantwoorden. Dit levert naast tijd ook tevreden klanten op! 

Ondersteuning door AI 
Met Store Operations Assist krijg je ook een AI-assistent. Zo kan bijvoorbeeld een winkelaudit veel sneller worden gedaan. Je kan foto’s laten nemen van actiepresentaties op verschillende locaties en deze laten beoordelen door AI . Zo hoef je als regiomanager alleen nog maar aandacht te besteden aan de gevallen die niet voldoen volgens jouw AI-assistent. Op deze manier helpt Store Operations Assist niet alleen de medewerkers en managers in de winkel, maar ook andere betrokkenen in de winkeloperatie.  
Voor winkelmanagers zijn taken zoals het plannen van diensten, aansturen van medewerkers en voorraadniveaus beheren tijdrovend. Hier komt nog het inzicht krijgen in resultaten, deze beoordelen én verbeteringen aanbrengen bij. Door deze taken voor een gedeelte te automatiseren komt er tijd vrij voor het belangrijkste in je winkel: de klant. 
  
En de impact op het personeel? Werknemers zijn zelfstandiger, voelen meer verantwoordelijkheid en kunnen zich sneller ontwikkelen. Dit geeft meer voldoening in het werk waardoor personeel gemotiveerder is en langer aanblijft.  
 
Voordelen 
Efficiënter Werken: Een geavanceerde takenbeheerapplicatie verhoogt de efficiëntie en het werkplezier van medewerkers. 
Beter Klantadvies: Medewerkers kunnen klanten beter adviseren en snel communiceren met bijvoorbeeld magazijnpersoneel, wat de winkelervaring verbetert. 
Training en Ontwikkeling: Toegang tot trainings- en ontwikkelingsmogelijkheden verhoogt de betrokkenheid en motivatie van medewerkers. 
Geautomatiseerd Winkelbeheer: Managers kunnen efficiënter plannen en taken beheren, wat leidt tot een betere werklastverdeling en hogere productiviteit. 
Integratie van HR-gegevens: Eén toegangspoort voor alle informatie verhoogt het gebruiksgemak voor medewerkers.

Store Operations Assist is gebouwd op het Microsoft Power Platform en Microsoft Teams en is gebruiksvriendelijk en toegankelijk voor iedereen. Het verandert de manier waarop winkels worden beheerd en gerund, met als resultaat efficiënter werken, verbeterde klantenservice en een optimale winkelervaring. 
Neem een voorsprong op de concurrentie en maak een blijvende indruk op je klanten. Het is nu tijd om de toekomst van de detailhandel vorm te geven. Benieuwd wat Store Operations Assist voor jou kan betekenen? De Retail experts van HSO staan klaar om samen met jou de mogelijkheden te ontdekken. Neem contact met ons op voor een vrijblijvende afspraak. 
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!