Audioreclame groeit opnieuw tot recordhoogte
Gepubliceerd op 11 juli 2024 om 14:04
Adverteerders hebben in het tweede kwartaal van dit jaar 67,5 miljoen euro geïnvesteerd in audioreclame. Dat is een groei van 6,3 miljoen euro ten opzichte van vorig jaar: marketingorganisatie Audify spreekt van een record.
In het tweede kwartaal werd meer in radio- en podcastreclame geïnvesteerd dan ooit, volgens Audify. Zoals gewoonlijk zijn retailers het best vertegenwoordigd: Lidl en Aldi duiken opnieuw in de top-10 op, net als fastfoodketen McDonald's. Lidl en Aldi gaven van alle Nederlandse retailers het meest uit aan commercials op de radio. Picnic spendeerde de afgelopen maanden fors in reclamespotjes op de radio, en belandde op de 62ste plaats. Ook Stella is nieuwkomer in de lijst (plaats 36).
Commercials op de radio zijn nog steeds de meest populaire audiobestedingen van adverteerders: 90 procent van het totale bedrag wordt geïnvesteerd in radiospotjes. Wel werd er de afgelopen maanden fors meer (33 procent) geïnvesteerd in digitale audioreclame.