Audioreclame groeit opnieuw tot recordhoogte

Audioreclame groeit opnieuw tot recordhoogte

Discounters Aldi en Lidl gaven van alle Nederlandse retailers het meest uit aan commercials op de radio.

Adverteerders hebben in het tweede kwartaal van dit jaar 67,5 miljoen euro geïnvesteerd in audioreclame. Dat is een groei van 6,3 miljoen euro ten opzichte van vorig jaar: marketingorganisatie Audify spreekt van een record.

In het tweede kwartaal werd meer in radio- en podcastreclame geïnvesteerd dan ooit, volgens Audify. Zoals gewoonlijk zijn retailers het best vertegenwoordigd: Lidl en Aldi duiken opnieuw in de top-10 op, net als fastfoodketen McDonald's. Lidl en Aldi gaven van alle Nederlandse retailers het meest uit aan commercials op de radio. Picnic spendeerde de afgelopen maanden fors in reclamespotjes op de radio, en belandde op de 62ste plaats. Ook Stella is nieuwkomer in de lijst (plaats 36).

Commercials op de radio zijn nog steeds de meest populaire audiobestedingen van adverteerders: 90 procent van het totale bedrag wordt geïnvesteerd in radiospotjes. Wel werd er de afgelopen maanden fors meer (33 procent) geïnvesteerd in digitale audioreclame. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!