Gymshark wil verder uitbreiden. Na het succes met de eerste winkel in Londen, wil de aanbieder van fitnesskleding verder in Europa uitbreiden, vertelt ceo Ben Francis tegen Retail Gazette.
“Ik ben op zoek naar plaatsen waar onze klanten zijn en waar we het echte merk kunnen laten zien”, zegt Francis. “We zijn actief op zoek naar meer winkels in het Verenigd Koninkrijk en in Europa.” De ceo vertelt daarbij dat de winkels alleen worden geopend in geschikte ruimtes. “De beschikbare ruimte is belangrijker dan waar we precies zitten.”
Naast uitbreiding in Europa, focust Gymshark zich ook op de Verenigde Staten. Eerder liet het bedrijf al weten zijn grootste markt qua omzet te willen verdubbelen. “Ons doel is om een wereldwijd iconisch Brits merk te worden. We willen niet alleen online bekend zijn, maar in alle facetten van de markt, en dat vereist een strategische aanwezigheid op belangrijke locaties”, concludeert Francis.
De flagshipstore van het van origine online merk zit sinds 2022 in Londen, waar het destijds 10 jaar na oprichting zijn eerste fysieke winkel opende.
Reacties 0