Speelgoedverkoper Pop Mart streek voor zijn eerste Nederlandse brandstore neer in de Amsterdamse Kalverstraat. Fans van designer toys en speelgoedfiguren kunnen in dit vrolijke en kleurrijke walhalla hun hart ophalen.
Het is niet voor het eerst dat het Chinese bedrijf voet zet aan Nederlandse bodem. Vorig jaar experimenteerde Pop Mart met een pop-up in Mall of the Netherlands. De lancering daarvan overtrof alle verwachtingen, aldus directeur Justin Moon. “We zijn enorm blij dat we ons unieke winkelconcept nu permanent naar Nederland mogen brengen.”
Tekst loopt door onder het beeld.
De gloednieuwe brandstore beslaat 67 vierkante meter. Het Chinese merk staat bekend om zijn kleurrijke winkels met cartooneske Aziatische kunstwerken en...
Speelgoedverkoper Pop Mart streek voor zijn eerste Nederlandse brandstore neer in de Amsterdamse Kalverstraat. Fans van designer toys en speelgoedfiguren kunnen in dit vrolijke en kleurrijke walhalla hun hart ophalen.
Het is niet voor het eerst dat het Chinese bedrijf voet zet aan Nederlandse bodem. Vorig jaar experimenteerde Pop Mart met een pop-up in Mall of the Netherlands. De lancering daarvan overtrof alle verwachtingen, aldus directeur Justin Moon. “We zijn enorm blij dat we ons unieke winkelconcept nu permanent naar Nederland mogen brengen.”
Tekst loopt door onder het beeld.
De gloednieuwe brandstore beslaat 67 vierkante meter. Het Chinese merk staat bekend om zijn kleurrijke winkels met cartooneske Aziatische kunstwerken en animaties. Het designerspeelgoed dat Pop Mart verkoopt, is vaak ontworpen door bekende kunstenaars.
Een samenwerking met een bekende Nederlandse kunstschilder mocht niet uitblijven. Tijdens de winkelopening werden er verschillende limited editions gelanceerd waaronder de Mega Royal Molly X Van Gogh Museum. Het collectorsitem is geïnspireerd op het bekende Van Gogh-schilderij ‘Almond Blossom’.
Tekst loopt door onder de beelden.
De opening van de brandstore in Amsterdam markeert een belangrijke mijlpaal in de Europese expansie van het in China gevestigde verzamelmerk. “Amsterdam is een internationale wereldstad, een smeltkroes van verschillende culturen en het mekka voor kunst en design”, aldus Moon. Volgens hem versterkt de opening in Amsterdam het internationale imago van het merk en is het plan om meer winkels in Nederland te openen dit jaar.
Tekst loopt door onder de beelden.
Het Chinese Pop Mart bestaat sinds 2010. Met hun designer toys en speelgoedfiguren richt het merk zich op verzamelaars over de hele wereld. Sinds 2018 vestigt de Chinese speelgoedmaker zich buiten zijn thuisland. Wereldwijd heeft Pop Mart meer dan 500 winkels in hoofdsteden in meer dan 30 landen en 2.300 Robo Shops (zogeheten ‘blind box-automaten’).