Action groeit flink door: omzet stijgt met 20 procent

Action groeit flink door: omzet stijgt met 20 procent

Action groeit ook dit jaar flink door. De discounter zag de netto-omzet in het eerste halfjaar met 20,1 procent stijgen naar 6,2 miljard euro.

Dat was mede te danken aan de 119 nieuwe winkels die werden geopend, in vooral Frankrijk, Italië, Polen en Duitsland. Action heeft er nu 2.685 in 12 Europese landen. Zonder die nieuwe winkels was de groei 9 procent. Het is de bedoeling dat er dit jaar in totaal 330 winkels bij komen.

Action verlaagde in het eerste halfjaar van ruim 1.300 producten de prijs. Vorig jaar ging het om 2.500 producten. Action investeert onder meer in eigen merken. Zo heeft de discounter zonnebrandproducten (Zenova), schoonmaakproducten (Spargo) en 'duurzaam ingekocht beddengoed en badtextiel' (Hotel Royal). 

Ter ondersteuning van de groei opende Action in mei een distributiecentrum in Italië. In dat land heeft de discounter nu 87 winkels. In totaal heeft Action nu 72.222 werknemers van 159 nationaliteiten. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!