Wanneer 2 creatieve modemerken de handen ineenslaan voor een winkel is de kans groot dat er een visueel spektakel ontstaat. In de pop-up in Seoul komen de avant-gardistische mode van Mugler en de innovatieve brillen van Gentle Monster samen.
Van Gentle Monster zijn we gewend dat de brillenzaak uitpakt met exceptionele storedesigns, Mugler lijkt daar uitermate goed bij te passen. Aanleiding voor de tijdelijke winkel is de samenwerking voor een brillencollectie van de 2 merken. Ook in Shanghai openden de merken samen een pop-up. De andere Aziatische modestad Shenzhen volgt later.
Tekst loopt door onder het beeld.
In de winkel zijn interactieve schermen en kunstinstallaties geplaatst. Opvallend is de vrouwelijke pop in een glazen box centraal midden in het pand. Die kan bijna net zo goed bewegen als een echt mens (zie video onder in dit artikel).
De pop werd gecreëerd door Gentle Monster’s Robot Lab en is geïnspireerd...
Wanneer 2 creatieve modemerken de handen ineenslaan voor een winkel is de kans groot dat er een visueel spektakel ontstaat. In de pop-up in Seoul komen de avant-gardistische mode van Mugler en de innovatieve brillen van Gentle Monster samen.
Van Gentle Monster zijn we gewend dat de brillenzaak uitpakt met exceptionele storedesigns, Mugler lijkt daar uitermate goed bij te passen. Aanleiding voor de tijdelijke winkel is de samenwerking voor een brillencollectie van de 2 merken. Ook in Shanghai openden de merken samen een pop-up. De andere Aziatische modestad Shenzhen volgt later.
Tekst loopt door onder het beeld.
In de winkel zijn interactieve schermen en kunstinstallaties geplaatst. Opvallend is de vrouwelijke pop in een glazen box centraal midden in het pand. Die kan bijna net zo goed bewegen als een echt mens (zie video onder in dit artikel).
De pop werd gecreëerd door Gentle Monster’s Robot Lab en is geïnspireerd op Muglers iconische ‘Maschinenmensch’ roboterfgoed. De shiny zilveren doeken die om de box zijn gedrapeerd versterken de futuristische sfeer.
Tekst loopt door onder de beelden.
In de winkel blendt de creatieve visie van beide merken goed samen. Mugler staat bekend om zijn avant-gardistische, architecturale, hypervrouwelijke en theatrale benadering van haute couture. In de pop-up wordt dit vertaald door middel van muziek, vormen, materialen en stoffen. Gentle Monster – dat bekend staat om zijn absurdistische storedesigns - sluit goed aan bij het futuristische aspect.
Door het visuele spektakel zou je haast vergeten dat je er ook nog brillen kunt kopen. In de pop-ups wordt de exclusieve brillencollectie van de 2 merken verkocht. Het gaat om 2 type zonnebrillen, verkrijgbaar in 3 kleuren die gekocht kunnen worden via een QR-code.
Tekst loopt door onder het beeld.
In Seoul en Shanghai is de pop-up open van 18 juli tot 22 september. De tijdelijke winkel in Shenzhen opent op 5 september waarna die nog tot 4 november te bezoeken is.
Fotografie: Dominika Kustosz-Lee (via LinkedIn)