Adidas ziet winst verdubbelen in sportzomer

Adidas ziet winst verdubbelen in sportzomer

De schoenenketen ziet de sportzomer en de verkoop van de Yeezy-producten als grootste aanjagers.

Sportkledingmerk Adidas heeft zijn nettowinst in het tweede kwartaal meer dan verdubbeld. De schoenenketen ziet de sportzomer en de verkoop van de Yeezy-producten als grootste aanjagers.

De nettowinst steeg naar 206 miljoen euro in het tweede kwartaal. Dat was in het tweede kwartaal van 2023 nog 95 miljoen euro. De omzet steeg met 9 procent van 5,3 miljard euro.

Ceo Bjørn Gulden wijst in een statement naar het succesvol verlopen EK voetbal en de Copa America. Ook het begin van de Olympische Spelen in Parijs helpt Adidas, zo schetst hij. “Over de hele wereld zien we dat tijdens de grote evenementen meer consumenten geïnteresseerd zijn in ons merk en ons product.”

Yeezy
De verkoop van onderdelen van de resterende Yeezy-inventaris droeg ongeveer 50 miljoen euro bij aan de operationele winst van het bedrijf in het tweede kwartaal. Adidas verbrak in 2022 na zo'n tien jaar de banden met Ye. Aanleiding waren onder meer antisemitische uitspraken van de rapper. Sindsdien zat Adidas opgescheept met een onverkochte voorraad Yeezy-schoenen ter waarde van 1,2 miljard euro.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!