De Italiaanse modeketen Benetton gaat rigoureus te werk deze zomer. Na flinke verliezen en onenigheid in de directie, komt er een volledig nieuw strategisch plan, meldt MF Fashion.
Benetton heeft een nieuw businessplan laten opstellen voor de periode 2024-2029. Dit terwijl het vorige strategische plan eigenlijk nog tot 2026 liep. In het nieuwe plan, onder de nieuwe ceo Claudio Sforza, wil het bedrijf het bedrijfsmodel herstructureren, de kosten van de winkels verlagen, het personeelsbestand verminderen en er moet worden geïnvesteerd in de positionering van het merk.
Het nieuwe plan volgt op onenigheid tussen de oude ceo Massimo Renon en 1 van de oprichters Luciano Benetton. Die laatste besloot terug te treden nadat hij publiekelijk uitgehaald had naar de ceo. Renon werd vervolgens op straat gezet, vanwege de huidige financiële situatie van het bedrijf. Er zou een gat van 100 miljoen euro in de begroting zitten.
De nieuwe ceo, Sforza, moet het bedrijf weer in goede banen gaan leiden en kondigt nu dus deze stappen aan. Wat de gevolgen zijn voor de 7 winkels van het merk in Nederland is niet bekend.
Reacties 0