Met Maastricht erbij is 10Days een derde winkel rijker. Het modemerk opende in het centrum van de Limburgse hoofdstad een concept store. Zo ziet dat eruit.
Het filiaal is gevestigd aan de Brugstraat en heeft een oppervlakte van 110 vierkante meter. Het nieuwe winkelconcept van het Nederlandse merk is geïnspireerd op een art gallery. Hier geldt: less is more. Daarmee krijgt de beleving van het merk extra aandacht, vertelt founder en creative director Barbara Hilbrink aan RetailTrends.
Tekst loopt door onder de beelden.
De winkel is opgedeeld in 3 delen. Het voorste gedeelte van de store geeft het gevoel alsof je je in een inloopkast bevindt. “Hier word je nieuwgierig gemaakt”, legt Hilbrink uit.
In het midden van de winkel moeten klanten het ‘premiumgevoel’ ervaren. Hier...
Met Maastricht erbij is 10Days een derde winkel rijker. Het modemerk opende in het centrum van de Limburgse hoofdstad een concept store. Zo ziet dat eruit.
Het filiaal is gevestigd aan de Brugstraat en heeft een oppervlakte van 110 vierkante meter. Het nieuwe winkelconcept van het Nederlandse merk is geïnspireerd op een art gallery. Hier geldt: less is more. Daarmee krijgt de beleving van het merk extra aandacht, vertelt founder en creative director Barbara Hilbrink aan RetailTrends.
Tekst loopt door onder de beelden.
De winkel is opgedeeld in 3 delen. Het voorste gedeelte van de store geeft het gevoel alsof je je in een inloopkast bevindt. “Hier word je nieuwgierig gemaakt”, legt Hilbrink uit.
In het midden van de winkel moeten klanten het ‘premiumgevoel’ ervaren. Hier bevinden zich de items die altijd op voorraad zijn, de 10Days365. Deze kledingstukken gepresenteerd in een klimaatkast – net als men met de beste wijnen doet. “Eén en al beleving”, aldus Hilbrink.
Tekst loopt door onder de beelden.
Achterin de winkel is er ruimte voor hospitality. Een belangrijke pijler voor het merk volgens Hilbrink. Klanten kunnen hier kleding passen én een kopje koffie drinken. Naast de reguliere kleding is er in deze nieuwe winkel ook ruimte om tweedehands 10Days-items te kopen en te verkopen.
Voor het komende jaar heeft Hilbrink naar eigen zeggen het doel om met 10Days te onderstrepen waarom zij anders zijn dan andere modemerken. “Ik denk dat het daar nu tijd voor is. In een wereld waarin elkaar nadoen geen uitzondering is, blijven wij juist bij onszelf en brengen we al 17 jaar dezelfde stijl. We laten ons niet verleiden door trends en zijn tijdloos.”
Tekst loopt door onder het beeld.
10Days had naast een eigen webshop ook concept stores in Amsterdam aan de Cornelis Schuytstraat en in Westfield Mall of The Netherlands in Leidschendam. Het merk heeft ook een outletstore in Batavia Stad in Lelystad.