Na een uitdagend jaar gaat het de Lego Group cijfermatig weer voor de wind. In de eerste helft van 2024 is de omzet naar omgerekend 4,16 miljard euro gegroeid, een stijging van 13 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
De groei in de consumentenmarkt ligt volgens het Deense bedrijf nog een procent hoger. Mede hierdoor noteert Lego een operationele winst die 26 procent hoger uitkomt dan vorig jaar en net boven de 1 miljard euro piekt. Dat levert een netto winst op van ruim 804 miljoen euro, 16 procent meer dan in de eerste helft van 2023.
Wat strategische keuzes betreft, stipt het bedrijf onder andere aanhoudende investeringen in winkelervaringen in zowel het eigen kanaal als in het partnerkanaal aan. In de eerste zes maanden opende Lego 41 nieuwe vestigingen, waaronder een winkel in Jakarta; de grootste in Zuidoost-Azië.
Lego benadrukt in het halfjaarcijferverslag ook zijn focus op verduurzaming van productmaterialen. 30 procent van alle in de eerste helft van het jaar ingekochte hars was gecertificeerd duurzaam, wat zich vertaalt in een geschat gemiddelde van 22 procent materiaal uit hernieuwbare en gerecyclede bronnen in de grondstoffen die het bedrijf gebruikt om de bekende stenen te maken.
Reacties 0