Nikons fotogenieke flagshipstore

Nikons fotogenieke flagshipstore

Met verschillende vormen, een warm kleurenpalet en een sterrenstelsel doet Nikon het nét even anders dan een klassieke camerawinkel. 1 ding is zeker: in de flagshipstore in Guangzhou wordt er scherp gesteld op schoonheid.

Het vlaggenschip bevindt op de derde verdieping van de Grandview Mall. Opvallend aan het winkelpand is dat het een onregelmatige vorm heeft, in de vorm van een waaier. 

Ontwerpbureau Lukstudio richtte eerder Nikons flagshipstore in Shanghai in en mocht ook in het zuiden van China aan de slag voor het Japanse fotografiemerk. Het ontwerpbureau deed bij beide filialen met een warme inrichting afstand van klassieke camerawinkels. Volgens hen zijn deze winkels vaak ingericht als kunstgalerijen of technologisch uitziende laboratoria. Dat kan het winkelend publiek als intimiderend ervaren. 

Tekst loopt door onder de beelden. 

Met verschillende vormen, een warm kleurenpalet en een sterrenstelsel doet Nikon het nét even anders dan een klassieke camerawinkel. 1 ding is zeker: in de flagshipstore in Guangzhou wordt er scherp gesteld op schoonheid.

Het vlaggenschip bevindt op de derde verdieping van de Grandview Mall. Opvallend aan het winkelpand is dat het een onregelmatige vorm heeft, in de vorm van een waaier. 

Ontwerpbureau Lukstudio richtte eerder Nikons flagshipstore in Shanghai in en mocht ook in het zuiden van China aan de slag voor het Japanse fotografiemerk. Het ontwerpbureau deed bij beide filialen met een warme inrichting afstand van klassieke camerawinkels. Volgens hen zijn deze winkels vaak ingericht als kunstgalerijen of technologisch uitziende laboratoria. Dat kan het winkelend publiek als intimiderend ervaren. 

Tekst loopt door onder de beelden. 
Nikon-flagship-store-by-LUKSTUDIO-02-780x518
Nikon-flagship-store-by-LUKSTUDIO-04-780x1191

Bij het ontwerpen van het vlaggenschip was er wel een uitdaging. Waar het pand in Shanghai 3 verdiepingen telt, moest in Guangzhou hetzelfde soort concept samengevoegd worden in een kleiner oppervlak. Ook hier moest plek zijn voor een galeriehal, een evenementenruimte en uiteraard een plek waar de camera’s worden uitgestald. 

De fototoestellen zijn geplaatst op zwevende planken van acryl, maar ook van hout. Net als in Shanghai is het ontwerp geïnspireerd door het fotograferen in de natuur wat zich kenmerkt door rustieke materialen. Voor het plafond werd er gekozen voor gespiegelde roestvrijstalen strips die naar buiten stralen. Het geheel moet een 'futuristisch sterrenstelsel' vormen. 

Tekst loopt door onder de beelden. 
Nikon-flagship-store-by-LUKSTUDIO-05-780x1169Nikon-flagship-store-by-LUKSTUDIO-06-780x519
In het filiaal is ook een galerie te vinden waar bezoekers grote foto’s kunnen bekijken. Dat kan ook zittend, op de lange banken die er staan. Met behulp van een flexibele bijzettafel kan de bank veranderen in een productpresentatieplek waar een nieuwe camera kan worden uitgepakt door de nieuwe eigenaar.

Tekst loopt door onder de beelden.

  Nikon-flagship-store-by-LUKSTUDIO-07-780x524
Nikon-flagship-store-by-LUKSTUDIO-11-780x1189
In de evenementenruimte worden er workshops gegeven. Deelnemers kunnen ook hun foto’s afdrukken in de winkel. Inmiddels telt Nikon 4 flagshipstores in China. Naast Shanghai en Guangzhou heeft het ook winkels in Chengdu en Beijing.

Nikon-flagship-store-by-LUKSTUDIO-12-780x323

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!