Mango stelt nieuwe e-commercemanager aan
Gepubliceerd op 2 september 2024 om 12:11
Mango heeft in Marlies Hersbach een nieuwe e-commercemanager gevonden. Haar eerste grote taak is om de Spaanse fashionretailer online in 12 nieuwe markten te lanceren.
Met de toevoeging van een onlinetak in Angola, Belize, Brunei, Equatoriaal-Guinea, Gabon, Gambia, Honduras, Laos, Mongolië, Nieuw-Zeeland, Papoea-Nieuw-Guinea en Togo komt het totaal op zo’n 120 onlinemarkten voor Mango. Hersbach wordt verantwoordelijk voor het ontwikkelen, leiden en uitvoeren van de strategie in alle 120 markten.
Hersbach is inmiddels bijna 5 jaar actief bij de Spaanse retailer. Voor deze functie was ze verantwoordelijk voor de gehele retailtak van het bedrijf in Frankrijk. Daar bepaalde zij de retailstrategie.
Mango rapporteerde tijdens het boekjaar 2023 voor het eerst meer dan 1 miljard euro omzet in zijn onlinetak. Daardoor wordt Hersbach verantwoordelijk voor ongeveer een derde van de totale omzet.