RetailRookie Mr. Jealousy brengt meer kleur achter de ramen

RetailRookie Mr. Jealousy brengt meer kleur achter de ramen

Jaloezieën online bestellen moet leuker, makkelijker en spannender kunnen, vindt Lars Onel. En dus is er nu Mr. Jealousy. “Wij proberen van het stoffige imago van de raamdecoratiebranche af te komen.”

 

RetailRookies 2024 - 2025

RetailTrends geeft elk jaar 10 jonge, veelbelovende retailconcepten een podium: de RetailRookies. Zij pitchen hun concept op RetailTrends Live op 12 september aanstaande. Een vakjury selecteert op basis van de 10 pitches drie finalisten. Het publiek in de zaal stemt vervolgens op één van de drie finalisten. Zij bepalen hierdoor wie de RetailRookie of the Year 2024-2025 wordt.

De vakjury bestaat uit: Wouter Kolk (ceo Ahold Delhaize Europa), Bas Duijsens (ceo Wibra), Lies Goezinne (ceo Holland & Barrett), Marleen Smit (directeur retail Google), Myrthe Scheenjes (head of retail ABN Amro) en Marcel ten Holte (oprichter RetailTrends).

Eerdere RetailRookies zijn onder meer Charlie Temple, Crisp en Naduvi. Cloudpillo, een concept voor hoofdkussens, werd vorig jaar uitgeroepen tot

Jaloezieën online bestellen moet leuker, makkelijker en spannender kunnen, vindt Lars Onel. En dus is er nu Mr. Jealousy. “Wij proberen van het stoffige imago van de raamdecoratiebranche af te komen.”

 

 

Lars Onel zag een kans in een markt waar nog weinig in gebeurt. “In de wereld van raamdecoratie, met name jaloezieën, is nog veel te winnen”, zo stelt hij. Hij bedacht het concept voor Mr. Jealousy samen met 3 vrienden: Alex Vrees, Lennart Veenendaal en Marina Kiltschik. Laatstgenoemde heeft met Onel de kennis van het product in huis, terwijl Vrees en Veenendaal voor de marketing zorgen. Hun businessplan is samen te vatten in 1 zin: “We willen jaloezieën kopen leuk maken.”

Tranen in mijn ogen

Dat leuk maken zit hem volgens Onel vooral in de service. “Niet om alle Nederlandse retailers gelijk af te branden”, zo verontschuldigt hij zich alvorens hij van wal steekt. “Maar er is zoveel ruimte voor verbetering in service op maat. Daar kun je je in dit land echt op onderscheiden. We zijn het niet meer gewend om goed te worden bediend, niet in winkels, niet in restaurants. Het lijkt wel of we vergeten zijn om toegankelijk te zijn voor de consument. Soms springen de tranen in mijn ogen. In Engeland word je zo goed ontvangen in alle winkels, daar kunnen we nog wat van leren.”

Het maakt dat Onel zich echt wil onderscheiden op dit aspect. “We zijn niet het meest vernieuwende bedrijf, maar we doen het wel op een leuke manier”, zo vat hij het samen. Het onlineplatform voor raamdecoratie moet volgens de eigenaar dus gemak uitstralen, maar ook binding met consumenten zoeken. Op de site is een uitgebreide FAQ-sectie en een chatfunctie te vinden. Daarnaast kunnen consumenten vragen stellen via WhatsApp.

mr. jealousy1

Servicegerichtheid

Ondanks de behoefte aan klantbinding behoort een fysieke winkel niet tot de plannen. “We zijn een niche met 1 product, dus het is heel moeilijk om dan een fysieke winkel te openen. Een online presence past ons product heel goed.” De fysieke verkoop komt wel langzaam op gang in de vorm van samenwerkingen met winkels om deel te worden van het assortiment. In de toekomst worden dat mogelijk shop-in-shops. Het merk stelt hoge eisen aan dergelijke samenwerkingen, maar dat is volgens Onel belangrijk. Zo wil Mr. Jealousy vooral in winkels hangen die nog geen jaloezieën verkopen. Uiteraard moet bij de winkel servicegerichtheid hoog in het vaandel staan. “We willen op plekken hangen die het, ook naar ons idee, goed doen. En waar we iets kunnen toevoegen aan het assortiment.”

Mr. Jealousy bestaat nu 1,5 jaar, waarbij de oprichter het eerste jaar als een testjaar beschouwt. Het merk gaat nu kijken hoe het zich verder kan ontwikkelen. Zo is het sinds kort actief in België en Luxemburg. Frankrijk en Duitsland moeten er eveneens bij komen. Ook zijn er plannen de collecties uit te breiden en de naamsbekendheid te vergroten. Onel: “Zoals het nu gaat verdubbelen we ieder jaar de omzet en dat willen we graag volhouden. Het is belangrijk dat we blijven doen waar we goed in zijn. Je ziet de winkels in raamdecoratie verdwijnen. Het lijkt soms wel of de branche in Nederland stil staat. Wij willen iets moois neerzetten, een hip merk dat iedereen aanspreekt.”

 

 

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!