Madaq verwacht flinke groei in 2024
Gepubliceerd op 9 september 2024 om 15:46
Chocoladeretailer Madaq verwacht in 2024 een groei van 400 procent te behalen vergeleken met 2023. Dat meldt oprichter Soufiane Mourabit tegen RetailTrends.
De RetailRookie maakte in de afgelopen jaren een sterke groei door. “Van een startup kun je niet verwachten dat je binnen 5 jaar zwarte cijfers draait. Maar we maken zeker grote sprongen”, aldus Mourabit. De startup zag zijn omzet in de eerste 4 maanden van dit jaar stijgen met 225 procent in vergelijking tot diezelfde maanden in het vorige jaar. Voor heel 2024 verwacht Madaq dus een groei van 400 procent vergeleken met het jaar ervoor. Concrete omzetcijfers deelt hij niet.
Madaq biedt handgemaakte chocolade in intense smaken op basis van 100 procent natuurlijke ingrediënten. Waar Mourabit ooit begon in zijn eigen keuken met het maken van bonbons, telt het merk inmiddels 3 boutiques: in Nijmegen, Maastricht en Haarlem. “We zijn lekker aan de weg aan het timmeren”, zegt Mourabit.
Winkelopeningen
Eerder werd bekend dat er dit jaar nog een aantal winkelopeningen op de planning staan, zoals een shop-in-shop in The House of Rituals in Amsterdam en een kiosk bij Designer Outlet Roermond. Onlangs opende de RetailRookie een pop-upstore op Utrecht Centraal. Binnen 4 jaar hoopt het merk vestigingen te openen in andere landen, zoals in Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk. Ook de Verenigde Arabische Emiraten en Japan staan op het wensenlijstje.
Lees hier het hele verhaal van RetailRookie Madaq.