Zara-moeder ziet winst en omzet met 10 procent stijgen

Zara-moeder ziet winst en omzet met 10 procent stijgen

Inditex, het moederbedrijf van Zara, heeft in het eerste halfjaar 10,1 procent meer winst gemaakt dan in de eerste 6 maanden van 2023. De omzet steeg evenredig hard met 10,5 procent.

De nettowinst van het concern kwam door de stijging uit op 2,8 miljard euro. De omzet bedroeg ruim 18 miljard euro, tegenover 16,85 miljard in de eerste helft van 2023. Het leeuwendeel van de omzet komt van Zara, dat een omzetstijging boekte van 12,3 miljard euro vorig jaar naar 13 miljard dit jaar.

Ook alle andere merken van Inditex (Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius en Oysho) zagen hun omzet stijgen. Online nam de omzet net iets harder toe dan in de fysieke winkels bij Inditex; met 11 procent.

Inditex eindigde het eerste halfjaar op 5667 winkels en is in 214 verschillende markten actief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!