Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Nettorama en Google
Nettorama
Nettorama is de winnaar van de week nadat ze van de consumenten de hoogste waardering van alle supermarkten kregen voor hun slogan. Nettorama's leus 'Wij blijven de goedkoopste!' wordt beloond met het rapportcijfer 7,78. Daarmee blijft die net de slogans van Picnic ('De supermarkt op wielen') en Ekoplaza ('De biologische supermarkt') voor. Die twee eindigden respectievelijk op 7,77 en 7,61. "Opvallend is dat de beste slogans een duidelijke belofte uitdragen en helder maken wat de supermarkt nastreeft", meldt onderzoeker Multiscope.
Google
Google moet definitief een boete van 2,4 miljard euro betalen, oordeelt het Hof van Justitie van de Europese Unie. Het techbedrijf wordt daarmee de verliezer van de week. Het misbruikte namelijk zijn machtspositie bij Google Shopping. De Europese Commissie legde al in 2017 de boete aan Google op, omdat het bedrijf Google Shopping voortrok in de zoekresultaten. In 13 landen werd dat vastgesteld. Als...
Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Nettorama en Google
Nettorama
Nettorama is de winnaar van de week nadat ze van de consumenten de hoogste waardering van alle supermarkten kregen voor hun slogan. Nettorama's leus 'Wij blijven de goedkoopste!' wordt beloond met het rapportcijfer 7,78. Daarmee blijft die net de slogans van Picnic ('De supermarkt op wielen') en Ekoplaza ('De biologische supermarkt') voor. Die twee eindigden respectievelijk op 7,77 en 7,61. "Opvallend is dat de beste slogans een duidelijke belofte uitdragen en helder maken wat de supermarkt nastreeft", meldt onderzoeker Multiscope.
Google
Google moet definitief een boete van 2,4 miljard euro betalen, oordeelt het Hof van Justitie van de Europese Unie. Het techbedrijf wordt daarmee de verliezer van de week. Het misbruikte namelijk zijn machtspositie bij Google Shopping. De Europese Commissie legde al in 2017 de boete aan Google op, omdat het bedrijf Google Shopping voortrok in de zoekresultaten. In 13 landen werd dat vastgesteld. Als consumenten via Google op zoek gingen naar producten stuitten ze als eerste op zoekresultaten van Google Shopping. Die werden in de kijker gezet in 'boxes' met aantrekkelijke visuele en tekstuele informatie. De zoekresultaten van concurrenten vielen veel minder op. Google ging diverse keren in beroep, maar verloor steeds. Google zelf was teleurgesteld in het resultaat.