Nederlanders kopen steeds vaker tweedehands sneakers en bh’s. Samen met t-shirts met lange mouwen zijn zij de sterkst stijgende productcategorieën, meldt Sellpy. Het bedrijf keek hiervoor naar transacties en favorieten op het eigen online platform voor tweedehands kleding.
De stijgende aankopen van bh’s is volgens Sellpy een teken dat de Nederlandse consument steeds comfortabeler wordt met het tweedehands kopen van intieme(re) items, zoals lingerie. “Vergeleken met andere Europese landen, waar lingerie nog vrijwel niet tweedehands wordt gekocht, is Nederland hierin vooruitstrevend”, laat een toelichting op het data-onderzoek lezen.
Ondanks de genoemde stijgers, blijven jurken, jeans en sweaters de meest gekochte tweedehands mode-items. De Nederlandse vrouw blijkt daarbij vooral naar betaalbare merken en de beste deals te zoeken. Zara, H&M en NA-KD vormen de top drie van merken die als favoriet zijn opgeslagen.
Mannen volgen vaker high-end of sportieve merken, zoals Polo Ralph Lauren, Adidas en Nike. Ook meldt Sellpy dat zondag de populairste dag voor tweedehands aankopen is.
Reacties 0