De hardloopschoenen die je op het oog hebt eerst even testen voordat je ze koopt? Bij de nieuwe New Balance-winkel in Shanghai kan dit. Bij de ‘Run Hub’ is een buitenrenbaan te vinden, net buiten de winkel.
“Fysieke retail is niet dood, we denken er alleen verkeerd over”, zegt New Balance cmo Chris Davis op LinkedIn. En daarom lanceerde het merk een fysieke ervaring in deze Run Hub. Doordat klanten de optie hebben om buiten een rondje te rennen, kunnen zij testen of de schoenen en uitrusting de perfecte pasvorm hebben voordat ze het daadwerkelijk kopen.
Tekst loopt door onder de beelden.
Binnen in de store is het volledige assortiment te vinden van New Balance op het gebied van hardloopkleding- en schoenen. Van dagelijkse hardloopschoenen tot een...
De hardloopschoenen die je op het oog hebt eerst even testen voordat je ze koopt? Bij de nieuwe New Balance-winkel in Shanghai kan dit. Bij de ‘Run Hub’ is een buitenrenbaan te vinden, net buiten de winkel.
“Fysieke retail is niet dood, we denken er alleen verkeerd over”, zegt New Balance cmo Chris Davis op LinkedIn. En daarom lanceerde het merk een fysieke ervaring in deze Run Hub. Doordat klanten de optie hebben om buiten een rondje te rennen, kunnen zij testen of de schoenen en uitrusting de perfecte pasvorm hebben voordat ze het daadwerkelijk kopen.
Tekst loopt door onder de beelden.
Binnen in de store is het volledige assortiment te vinden van New Balance op het gebied van hardloopkleding- en schoenen. Van dagelijkse hardloopschoenen tot een wedstrijduitrusting. Ook worden er exclusieve items verkocht uit de samenwerking met het merk District Vision. De winkelruimte moet hardlopers – van beginnend tot gevorderd – vooral inspireren.
Tekst loopt door onder het beeld.
“Als iemand de winkel van uw merk verlaat zonder een product gekocht te hebben, is dat oké”, stelt Davis. Hij wil vooral een ‘positieve’ en ‘verheven indruk’ van het merk creëren door middel van een autobiografische aanpak waarbij het merk zich introduceert aan bestaande en nieuwe klanten.
New Balance rondde 1 jaar geleden de renovatie af van meer dan 3.000 winkels over de hele wereld. Volgens Davis is het creëren van sportspecifieke ervaringen een belangrijk merkinitiatief voor New Balance.
Tekst loopt door onder het beeld.
Het sportmerk heeft vorig jaar zijn omzet zien stijgen met 23 procent tot een recordhoogte van 6,5 miljard dollar in totaal. Vooral in Europa wist New Balance stevig te groeien, namelijk 35 procent. Het sportmerk zei aan het begin van dit jaar dat er dit jaar 90 winkels geopend gaan worden en 40 brandstores worden gerenoveerd.