Consumenten minder negatief; koopbereidheid neemt toe

Consumenten minder negatief; koopbereidheid neemt toe

Nederlandse consumenten zijn in september minder negatief dan een maand eerder. Zowel het oordeel over het economisch klimaat als de koopbereidheid verbeterde, meldt het CBS. 

Het consumentenvertrouwen steeg van -24 naar -21. Daarmee ligt het nog ver onder het gemiddelde over de afgelopen 20 jaar (-10). Het vertrouwen bereikte in januari 2000 de hoogste stand ooit (36) en in september en oktober 2022 de laagste stand ooit (-59). 

Consumenten blikten positiever terug op de afgelopen 12 maanden en keken ook positiever vooruit. Dat geldt zowel voor het economisch klimaat als hun financiële positie. Ook vonden ze de tijd voor het doen van grote aankopen minder ongunstig dan in augustus.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!