‘Nederlander koopt online minder bij retailers’

‘Nederlander koopt online minder bij retailers’

In de eerste 6 maanden van 2024 gaven de Nederlandse consumenten 5,83 miljard euro online uit aan retailbestedingen.

De Nederlandse consumenten hebben in het eerste halfjaar van 2024 2 procent minder online aankopen gedaan dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat blijkt uit de Thuiswinkel Markt Monitor uitgevoerd door GfK in opdracht van Thuiswinkel.org.

In de eerste 6 maanden van 2024 gaven de Nederlandse consumenten 5,83 miljard euro online uit aan retailbestedingen. Hoewel dat een lichte stijging is (+1 procent) ten opzichte van vorig jaar, nam het aantal gekochte online producten dus wel af naar 173,1 miljoen. 152,8 miljoen van die aankopen werden gedaan bij Nederlandse webshops.

De daling in aantal wordt vooral veroorzaakt door een daling van 11 procent in de categorieën schoenen & personal lifestyle en food/near food. Ondanks de daling blijft die categorie in aantal wel de grootste (31 miljoen in totaal). Qua bestedingen (2,2 miljard) blijft de categorie online alleen achter bij vliegtickets & accommodaties (2,8 miljard).

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!