Hornbach Group zag zijn brutowinst (aebit) in de eerste helft van het boekjaar 2024/2025 oplopen tot 265,4 miljoen euro. Dat is 19,9 procent meer dan in de eerste 6 maanden van vorig boekjaar.
De omzet van Hornbach Baumarkt AG, waar de winkels onder vallen, was met 3,2 miljard euro een fractie hoger dan het jaar ervoor (+0,7 procent). Dat kwam met name door een sterk eerste kwartaal. In het tweede kwartaal lag de omzet met 1.54 miljard euro 1,3% lager dan het tweede kwartaal het jaar ervoor.
Hornbach wijt het matige tweede kwartaal aan het slechte weer, waardoor consumenten hun grote aankopen uitstellen. De Duitse doe-het-zelfketen houdt ondanks deze tegenvaller vast aan de eerder uitgesproken verwachting dat de omzet en aebit iets boven het afgelopen boekjaar moeten uitkomen.
Hornbach heeft 171 winkels en webshops in 9 landen. In Nederland heeft het bedrijf een marktaandeel van 27,5 procent. Dat is 1 procent hoger dan vorig jaar. De lichte groei komt volgens algemeen directeur Nederland Evert de Goede door het nieuwe filiaal in Nijmegen en de bouw van het nieuwe concept Drive In, in Zaandam en Groningen.
Reacties 0