Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Scapino en Picnic.
Scapino
Scapino breidt in zijn jubileumjaar het winkelbestand flink uit. De half eeuw oude schoenenretailer kondigde deze week opnieuw 3 nieuwe filialen aan; in Bovenkarspel, Groningen en Zwolle. Nog geen maand geleden opende Scapino al in 4 oude panden van Bristol: Zaandam, Breda, Tilburg en Apeldoorn. Het totale aantal nieuwe vestigingen in 2024 is daarmee uitgekomen op 18. Het totale winkelbestand betreft nu circa 190 winkels. Scapino wil blijven groeien, meldt Adem Doymaz aan RetailTrends. "We zijn voortdurend op zoek naar winkels die in ons wittevlekkenplan passen."
Picnic
Hoewel Picnic dit waarschijnlijk anders ziet, duiden wij het bedrijf als verliezer van de week. Uit het gedeponeerde jaarverslag bij de KVK blijkt dat de onlinesupermarkt vorig jaar 78 miljoen euro verlies leed. Vorige maand bleek al dat het verlies op groepsniveau was gestegen van 208,7 naar 220,6 miljoen euro. Medeoprichter Michiel Muller benadrukt wel steevast dat het...
Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Scapino en Picnic.
Scapino
Scapino breidt in zijn jubileumjaar het winkelbestand flink uit. De half eeuw oude schoenenretailer kondigde deze week opnieuw 3 nieuwe filialen aan; in Bovenkarspel, Groningen en Zwolle. Nog geen maand geleden opende Scapino al in 4 oude panden van Bristol: Zaandam, Breda, Tilburg en Apeldoorn. Het totale aantal nieuwe vestigingen in 2024 is daarmee uitgekomen op 18. Het totale winkelbestand betreft nu circa 190 winkels. Scapino wil blijven groeien, meldt Adem Doymaz aan RetailTrends. "We zijn voortdurend op zoek naar winkels die in ons wittevlekkenplan passen."
Picnic
Hoewel Picnic dit waarschijnlijk anders ziet, duiden wij het bedrijf als verliezer van de week. Uit het gedeponeerde jaarverslag bij de KVK blijkt dat de onlinesupermarkt vorig jaar 78 miljoen euro verlies leed. Vorige maand bleek al dat het verlies op groepsniveau was gestegen van 208,7 naar 220,6 miljoen euro. Medeoprichter Michiel Muller benadrukt wel steevast dat het bedrijf winst zou maken als het met investeringen zou stoppen. Wat ongetwijfeld voor blije gezichten zorgt is dat de omzet met 34 procent toenam tot 1,2 miljard euro. In Nederland steeg de omzet met 28 procent, tot 796 miljoen euro.