Cosmeticamerk Rossberck haalt ruim ton op

Cosmeticamerk Rossberck haalt ruim ton op

De in 2018 opgerichte onderneming wil met het geld meer 'troepvrije' huidverzorgingsproducten ontwikkelen.

Het Nederlandse cosmeticabedrijf Rossberck is erin geslaagd om ruim 100.000 euro op te halen via crowdfunding. De in 2018 opgerichte onderneming wil met het geld meer 'troepvrije' huidverzorgingsproducten ontwikkelen.

Het doelbedrag was minimaal 100.000 en maximaal 200.000 euro. Uiteindelijk bleef de teller op iets meer dan 108.000 euro staan. Er waren 102 investeerders die gemiddeld 1.058 euro toezegden.

Rossberck richt zich op producten zonder sulfaten, parabenen, PEG's, parfum of microplastics. In het assortiment zitten op dit moment onder meer gezichtscrèmes en -scrubs, handcrème en baardolie. Rossberck wil daar onder meer zonnebrand, scheerproducten, shampoo en bodywash aan toevoegen. Het verkoopt zijn producten via de eigen webshop, via bol, Amazon en enkele andere webshops die verzorgingsproducten aanbieden.

Naar eigen zeggen is de omzet de afgelopen 3 jaar elk jaar verdubbeld. Hoeveel die bedraagt, meldt het bedrijf niet. Rossberck zegt dat het inmiddels ruim 15.000 mannen in Nederland en België van producten heeft voorzien.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!