Winnaar/verliezer van de week: Whoppah en Doppio

Winnaar/verliezer van de week: Whoppah en Doppio

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Whoppah en Doppio.


Winnaar: Whoppah

On ya va! Whoppah, een marktplaats voor tweedehands design en kunst, slaat zijn slag in Frankrijk. De oud-RetailRookie heeft daar branchegenoot Design Market overgenomen. De overname past volgens de oprichters Thomas Bunnik en Evelien Bunnik-Remmelts in de strategie om de Europese marktleider voor tweedehandsmeubels te worden. De collectie wordt in een klap met 66 procent uitgebreid. De overname levert volgens Whoppah 90.000 nieuwe geregistreerde gebruikers op en zorgt ook voor een groei van 75 procent in organisch verkeer. Whoppah zette in het voorjaar zelf al de eerste stappen in Frankrijk. Dat was mogelijk doordat het 4,7 miljoen euro aan groeigeld ophaalde.


Verliezer: Doppio

Fatbikes zijn geliefd. Nou ja, bij veel jonge tieners en bij het dievengilde dan. Bij anderen, zoals argeloze wandelaars en de hulpdiensten, een stuk minder. Zie daar het probleem in een notendop voor Urban Mobility, het bedrijf achter het...

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Whoppah en Doppio.


Winnaar: Whoppah

On ya va! Whoppah, een marktplaats voor tweedehands design en kunst, slaat zijn slag in Frankrijk. De oud-RetailRookie heeft daar branchegenoot Design Market overgenomen. De overname past volgens de oprichters Thomas Bunnik en Evelien Bunnik-Remmelts in de strategie om de Europese marktleider voor tweedehandsmeubels te worden. De collectie wordt in een klap met 66 procent uitgebreid. De overname levert volgens Whoppah 90.000 nieuwe geregistreerde gebruikers op en zorgt ook voor een groei van 75 procent in organisch verkeer. Whoppah zette in het voorjaar zelf al de eerste stappen in Frankrijk. Dat was mogelijk doordat het 4,7 miljoen euro aan groeigeld ophaalde.


Verliezer: Doppio

Fatbikes zijn geliefd. Nou ja, bij veel jonge tieners en bij het dievengilde dan. Bij anderen, zoals argeloze wandelaars en de hulpdiensten, een stuk minder. Zie daar het probleem in een notendop voor Urban Mobility, het bedrijf achter het Nederlandse fatbikemerk Doppio. Dat heeft het faillissement aangevraagd. Oprichter Peter Eiselin noemt als belangrijkste oorzaak het besluit van verzekeraars om geen dekking meer te geven voor fatbikes. Onder meer de ANWB en Univé meldden vorig jaar dat het risico op diefstal zo groot is dat ze niet te verzekeren zijn. De aanhoudende negatieve berichtgeving rond fatbikes hielp ook niet. Zo maken artsen zich zorgen over het grote aantal ongelukken waarbij fietsen met dikke banden betrokken zijn. De Tweede Kamer wil een helmplicht en een rijverbod voor kinderen onder de 14 jaar. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!