Domino’s Pizza zag zijn wereldwijde omzet in het derde kwartaal met 5,1 procent stijgen naar 4,39 miljard dollar – vergeleken met dezelfde periode in 2023. De nettowinst ligt met 146,9 miljoen dollar ongeveer 0,5 procent lager dan voorheen.
De winst daalt al langer bij Domino's Pizza, ondanks dat de omzet blijft toenemen. De pizzafastfoodketen heeft vooral last van stijgende kosten. Toch nam het aantal vestigingen ook verder toe. In het derde kwartaal opende het bedrijf 208 nieuwe vestigingen en sloot er 136, waarmee het totaal op 21.002 komt.
Hoewel wordt gemeld dat online verkopen een belangrijk groeisegment blijven, ontbreken concrete cijfers. Domino’s deelt wel dat digitale kanalen in 2023 bij meer dan 85% van de Amerikaanse detailhandelsverkopen een rol speelden.
Ceo Russell Weiner benadrukt dat de groei ondanks de uitdagende marktomstandigheden aanhoudt dankzij de strategie ‘Hungry for More’ met een sterke focus op waardecreatie en marktuitbreiding.
Reacties 0