Domino’s Pizza: groeiende omzet en licht gedaalde winst

Domino’s Pizza: groeiende omzet en licht gedaalde winst

Domino’s Pizza zag zijn wereldwijde omzet in het derde kwartaal met 5,1 procent stijgen naar 4,39 miljard dollar – vergeleken met dezelfde periode in 2023. De nettowinst ligt met 146,9 miljoen dollar ongeveer 0,5 procent lager dan voorheen.

De winst daalt al langer bij Domino's Pizza, ondanks dat de omzet blijft toenemen. De pizzafastfoodketen heeft vooral last van stijgende kosten. Toch nam het aantal vestigingen ook verder toe. In het derde kwartaal opende het bedrijf 208 nieuwe vestigingen en sloot er 136, waarmee het totaal op 21.002 komt.

Hoewel wordt gemeld dat online verkopen een belangrijk groeisegment blijven, ontbreken concrete cijfers. Domino’s deelt wel dat digitale kanalen in 2023 bij meer dan 85% van de Amerikaanse detailhandelsverkopen een rol speelden.

Ceo Russell Weiner benadrukt dat de groei ondanks de uitdagende marktomstandigheden aanhoudt dankzij de strategie ‘Hungry for More’ met een sterke focus op waardecreatie en marktuitbreiding.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!