CCV als vertrouwde partner in betaaloplossingen voor retail

CCV als vertrouwde partner in betaaloplossingen voor retail

Professionals en doe-het-zelvers doen al jaren een beroep op HORNBACH voor hun projecten. In de winkel is een gestroomlijnd betaalproces cruciaal. De bouwmarktketen heeft hiervoor al meer dan 20 jaar een trouwe partner in CCV, een specialist in betaaloplossingen.

De betaling is een cruciale afwikkeling in de winkel. Zonder betaling geen bestaansrecht. Vanzelfsprekend moet het betaalsysteem van de digitale en fysieke winkel solide zijn, en de betalingsprovider een partner met wie je kunt lezen en schrijven. Een partij die betrouwbaar is, en een stabiele betaalomgeving faciliteert. Oók om de groeiambities alle ruimte te kunnen geven. Bij HORNBACH weten ze er alles van. Het van origine Duitse familiebedrijf zette voet op Nederlandse bodem in 1997, met een eerste vestiging in Zaandam. Van toen tot nu wist de bouwmarktketen uit te groeien tot marktleider in de doe-het-zelfbranche in Nederland met 19 vestigingen. Op zijn missie om de nummer 1 projectbouwmarkt te zijn, stelt HORNBACH alles in het werk voor de klant en diens project. Door het aanbieden van een breed assortiment dat meer dan 120.000 producten telt. Met grote voorraden, goede service en advies. En de laagste prijsgarantie, zelfs ná je aankoop.

Integratie 
In die missie en met de groei in eigen land steeg ook de behoefte aan een stabiele partner in betalingsverkeer met de nodige flexibiliteit in betalingsmogelijkheden. “Met de komst naar Nederland kwam aanvankelijk ook de Duitse kassasoftware mee”, vertelt Walter van Hirtum, coördinator retail systems bij HORNBACH. “Enige tijd later kwam er een nieuw kassasysteem, maar er was wel een verbinding nodig met de betaalautomaten. Uiteindelijk kwam CCV naar boven als beste partij om dat te faciliteren. Inmiddels zijn we alweer een paar kassasystemen verder. Maar: de samenwerking is gebleven.”

CCV is een Europese leverancier van betaaloplossingen die end-to-end betalingen mogelijk maakt op elk contactpunt in het klanttraject. Van online betalingen tot krachtige in-store en unattended betaaloplossingen. Al meer dan 65 jaar pioniert CCV samen met zijn MKB- en zakelijke klanten en partners op het gebied van digitaal betalen. Sinds zijn ontstaan is de dienstverlener uitgegroeid tot een grote, internationale speler in betaaloplossingen en rekent het bedrijf bijvoorbeeld Jumbo, HEMA en McDonald’s tot zijn klanten. Voor HORNBACH werkt het prettig dat er sprake is van een totaaloplossing, merkt Walter van Hirtum op. CCV verzorgt verschillende betaaloplossingen voor de bouwmarktketen. “Als betaalpartner zijn ze verantwoordelijk voor de hardware, zoals betaalautomaten, maar ook voor de processen aan de achterkant. Zo moet het betaalplatform van CCV ‘praten’ met onze systemen.”

Betaalplatform 
HORNBACH maakt gebruik van het zogenoemde agnostisch betaalplatform van CCV. Dit is een flexibel systeem dat verscheidene betalingsmethoden ondersteunt en kan integreren met verschillende technologieën. Dat heeft verschillende voordelen, laat Erik Beenen, international key accountmanager bij CCV, weten. “HORNBACH kan 19 acquirers (financiële instellingen en betalingsverwerkers) aansluiten op het platform. En dus, op elk terrein kiezen voor zijn voorkeurspartner, of het nu gaat om een creditcardmaatschappij of een bank. Met de vrijheid om de eigen keuzes te maken ontstaat een best-of-breed-oplossing.”

Het platform biedt nog verschillende andere mogelijkheden. Zo is ook de door HORNBACH zelf ontwikkelde klantkaart geïmplementeerd. De bouwmarktketen biedt zakelijke klanten zoals bouwprofesssionals en aannemers de Profi-Card aan. Het is een betaalmiddel dat hen met 1 overzicht inzicht geeft in aankopen in betalingen. Daarnaast levert CCV op regelmatige basis rapportages aan HORNBACH van de betaalprocessen in de winkels. Zo kan de finance-afdeling van de bouwmarktketen precies zien bij welke terminal er bepaalde inkomsten zijn gegenereerd. 

Flexibel zijn 
Flexibiliteit is samen met continuïteit en stabiliteit een belangrijke reden voor HORNBACH om ook na al die jaren nog steeds te kiezen voor CCV. Inmiddels is er sprake van een hecht partnership. Bij een verandering weten de twee elkaar snel te vinden. “Gaan we uitbreiden? Is er sprake van nieuwe software, of hardware? Dan steken we de koppen bij elkaar en kunnen we een beroep doen op de ondersteuning van CCV. Ook bij de implementatie van kaarten in het betaalsysteem bijvoorbeeld”, vertelt Walter van Hirtum. “Enige tijd geleden introduceerde HORNBACH in Nederland de cadeaukaart. Een bekend instrument bij ons, maar: in Duitsland bestaat dat fenomeen helemaal niet. Gelukkig konden we terugvallen op de expertise van CCV om de kaarten te integreren in ons betaalsysteem in Nederland. We hebben er samen een protocol voor opgesteld. Oók een voordeel aan de jarenlange samenwerking: CCV kent onze processen en de lijntjes zijn kort. Zodoende wordt er altijd maatwerk geleverd als dat wordt verlangd.”

Gidsfunctie 
CCV bedient klanten over de hele wereld, maar heeft een focus op Europa. Inmiddels telt de partner in betaaloplossingen meer dan 900 medewerkers. Ondanks die grootte is de persoonlijke benadering nog altijd een belangrijke waarde. Of zoals Erik Beenen het formuleert: “We zijn groot genoeg om betrouwbaarheid en continuïteit te bieden in de primaire processen en klein genoeg om naar de klant te luisteren en onze dienstverlening daar op aan te passen.” Naast die toegankelijkheid, is met de klant mee blijven denken en kansen zien belangrijk volgens Erik Beenen. Dankzij de voeling met technologische ontwikkelingen vervult CCV ook een gidsfunctie voor HORNBACH. Zodra zich een innovatieve oplossing voordoet, wordt die meteen onder de aandacht gebracht. 

Bij HORNBACH sparren ze regelmatig over de toekomst. Ook over hoe betalingen er dan uitzien. Vaststaat dat de klant ook dan flexibel wil zijn in zijn betalingsmogelijkheden. Daar moet HORNBACH natuurlijk op inspelen. Walter van Hirtum: “Op dit moment zijn we bezig met een nieuw kassasysteem, dat moet worden toegepast in 180 winkels in 9 landen. Dat is een enorme operatie. Ik weet dat als dat nodig is, we altijd een beroep kunnen doen op CCV voor een optimale integratie in Nederland.”

CCV
www.ccv.eu/retail
CorporateSales@ccv.eu

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!