Winnaar/verliezer van de week: Tupperware en Paprika

Winnaar/verliezer van de week: Tupperware en Paprika

RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Tupperware en Paprika.  

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Tupperware en Paprika.

Tupperware

Het zag er even slecht uit voor Tupperware, maar de Amerikaanse retailgigant lijkt gered. Tupperware is verkocht aan een groep kredietverstrekkers voor een bedrag van omgerekend 21,8 miljoen euro. De overeenkomst stelt de kredietverstrekkers in staat om de merknaam en activiteiten van Tupperware in meerdere belangrijke markten te kopen. De nieuwe deal biedt een middenweg, waardoor de kredietverstrekkers de mogelijkheid krijgen om schuldkwijtschelding te gebruiken voor een deel van de aankoopprijs, terwijl ze ook wat geld inleggen dat Tupperware kan gebruiken om andere schulden af te lossen.

Paprika

De 25 winkels van de Belgische damesmodeketen Paprika in Nederland zijn voorlopig gesloten. Datzelfde geldt voor de webshop, blijkt uit een mededeling op de website. Het is de bedoeling dat 21 van de filialen in Nederland weer open gaan, nadat het failliete bedrijf werd overgenomen door Futura Capital Fund. Op de Nederlandse website staat een korte mededeling voor de klanten. "Onze winkels en onze online winkel zijn tijdelijk gesloten. We houden u op de hoogte zodra we weer kunnen openen. Bedankt voor uw begrip en geduld."

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!