Winnaar/verliezer van de week: Tupperware en Paprika
Gepubliceerd op 25 oktober 2024 om 09:55
Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Tupperware en Paprika.
Tupperware
Het zag er even slecht uit voor Tupperware, maar de Amerikaanse retailgigant lijkt gered. Tupperware is verkocht aan een groep kredietverstrekkers voor een bedrag van omgerekend 21,8 miljoen euro. De overeenkomst stelt de kredietverstrekkers in staat om de merknaam en activiteiten van Tupperware in meerdere belangrijke markten te kopen. De nieuwe deal biedt een middenweg, waardoor de kredietverstrekkers de mogelijkheid krijgen om schuldkwijtschelding te gebruiken voor een deel van de aankoopprijs, terwijl ze ook wat geld inleggen dat Tupperware kan gebruiken om andere schulden af te lossen.
Paprika
De 25 winkels van de Belgische damesmodeketen Paprika in Nederland zijn voorlopig gesloten. Datzelfde geldt voor de webshop, blijkt uit een mededeling op de website. Het is de bedoeling dat 21 van de filialen in Nederland weer open gaan, nadat het failliete bedrijf werd overgenomen door Futura Capital Fund. Op de Nederlandse website staat een korte mededeling voor de klanten. "Onze winkels en onze online winkel zijn tijdelijk gesloten. We houden u op de hoogte zodra we weer kunnen openen. Bedankt voor uw begrip en geduld."