Nieuw winkelformat voor GrandOptical
Gepubliceerd op 28 oktober 2024 om 08:37
GrandOptical heeft dit weekend in Groningen een nieuwe winkelformat geopend. Het filiaal is gebaseerd op de flagshipstore van het optiekconcern aan de Champs-Élysées in Parijs.
Na Groningen moeten er meer Nederlandse vestigingen volgen. De verbouwingen van de winkels staan momenteel gepland voor 2025. Welke filialen er dan eerst aan de beurt zijn, is nog niet bekendgemaakt.
Door het nieuwe format kan moederbedrijf GrandVision (onderdeel van EssilorLuxottica) de 2 merken in Nederland, Pearle en GrandOptical, hun eigen positionering meegeven. Ook kunnen ze hun verschillende doelgroepen nu beter op hun eigen manier bedienen, aldus het bedrijf.
Bij het nieuwe format staat het luxesegment centraal. Het vernieuwde GrandOptical-filiaal biedt luxemerken van EssilorLuxottica zoals Dolce & Gabbana, Giorgio Armani en Prada aan, en breidt het assortiment de komende tijd uit met meerdere merken uit het hogere segment.