Ga voor goud in Retail! 5 tips uit het Olympische KPS-event

Ga voor goud in Retail! 5 tips uit het Olympische KPS-event

“Jullie zijn van olympisch niveau!” Dat zei Kruidvat tegen KPS. En nu, 1 jaar later stond Kruidvat wederom op het olympische podium van het iconische KPS event met o.a. ANWB en Bondscoach Baanwielrennen!

Tijdens deze tweede editie van het Olympische KPS-event deelde Kruidvat hun ervaringen een jaar na introductie van de Kruidvat Marketplace. En ook de ANWB sprak op het podium van het Olympisch Stadion Amsterdam over hun recent gelanceerde Marketplace na wederom een succesvolle implementatie door KPS.

Maar ditmaal lag de focus van het event op een breder thema.

Raimond van het Reve, Country Manager Benelux bij KPS: ‘Solution gedreven innovatie staat nooit op zichzelf. Met dit event wilden we inzicht geven in hoe de meest essentiële CX- en ERP applicaties met elkaar samenhangen om echte waarde te leveren. Niet geïsoleerd per oplossing, maar juist als End-to-End geheel, zowel vanuit de Business-, IT- en consument bezien.’

Video
Bekijk hier de video van het ‘Olympische’ KPS-event op 22 oktober in Amsterdam. 

End-to-End experience
Het podium interview met Algolia (Search), Coremedia (CMS), Akeneo (PIM), Emarsys (Marketing) en SAP (Commerce) werd begeleid door Nick Mason en Thijs Dekker, waarin zes fases van de klantreis werden besproken. Dekker: ‘Het bieden van inzicht vanuit het totaal plaatje helpt organisaties bij het prioriteren van innovatie. In dit interview stond daarom de onderlinge afhankelijkheid centraal waarin concurrentie plaats maakte voor synergie en versterking. We hadden dan ook heel bewust gekozen voor een inspiratie-sessie vooraf met de Nederlandse Bondscoach Baanwielrennen, Hugo Haak, die samen met Francesco Wessels als Coach van Olympische Coaches, de parallel legde naar TeamNL waarbij topprestaties in het collectief nadrukkelijk als voorwaarde voor medaille-impact en succes zijn bestempeld.’

Composable Accelerator
Met een enorme menukaart aan modulaire CX-oplossingen geeft de KPS Booster als Composable Accelerator de uitgewezen mogelijk om jouw redenen voor transformatie op een beproefde wijze te versnellen. Deze product-combinatie met o.a. Search, Commerce en CMS is door het rijke MACH-partnerlandschap van KPS uiterst flexibel qua product-invulling, en wordt door Google in de Lighthouse-score bekroont met het maximale resultaat van 100% op de door KPS gegarandeerde performance. Voor een overzicht van alle KPS Booster partners waaronder SAP, commercetools, Magnolia en Algolia klik hier en vraag een live demonstratie aan om deze meest bekroonde accelerator in actie te zien! 

Intelligent Enterprise? Start met data! 
Een volledige End-to-End filosofie gaat niet alleen over zaken als Commerce en CX. Want als jouw organisatie mikt op Olympische resultaten dan staat de verbinding met het ERP hoog op het lijstje! Naast de migratie naar Cloud-ERP, gaat dit over het optimaliseren van proces-relaties tussen bijvoorbeeld Order Management, Logistiek en Finance.

De gemene deler voor End-to-End succes is hierbij het opzetten van een goede data huishuiding. En ja, dit is fundamenteel om toe te werken naar een zogenaamde Intelligent Enterprise.

Naast de 8 concrete use-cases die Paul Anderie, Head of AI bij KPS, gaf over de functionele waarde die AI al vandaag de dag heeft in domein-overstijgende thema’s (denk hierbij aan het on- en offboarden van duizenden producten, Predictive & Dynamic Pricing, en de invloed van ‘Modern Data Lakehouse & Reporting’), vroegen we SAP om de relatie toe te lichten tussen CX, data, AI en ERP.

Mike Roza, Directeur S/4HANA bij SAP NL gaf hierbij samen met Maxim van Schijndel inzage op de Modernization van de ERP-suite, de Modularization van daarvoor uiterst geschikte CX-elementen, en de rol van Cloudification bij het samenstellen van jouw Best-in-Class applicaties.

Casper Hovard van KPS sloot hierbij de dag af met duidelijk statement: ‘Alle ERP’s gaan uiteindelijk naar de Cloud en jouw eerste stap is om op grote lijnen te snappen wat dit inhoudt. Wil jij weten wat zo’n project kost, wat je eraan hebt, en hoeveel tijd dit vraagt? Met behulp van een zogenaamde ‘DDA’ van SAP (Digital Discovery assessment) helpt KPS je graag op weg met deze eerste stappen in jouw oriëntatie proces!’

Dit biedt KPS je aan!
Wil je meer weten over:
1.     Marketplaces? KPS biedt jou een ‘Day-in-the-life of a Marketpace’ aan!
2.     Transitie naar SAP Cloud ERP? KPS helpt je met een DDA!
3.     AI & Data Activation? Start met een Proof of Concept en challenge je organisatie!
4.     Composable? Ontdek de waarde voor jouw organisatie in de demo van de KPS Booster!
5.     End-to-End experiece? Krijg inzicht in hoe essentiële CX-solutions samenwerken en waar jouw innovatie-prioriteit ligt!  

Stuur jouw vraag naar info@kps.com of neem contact op met raimond.vanhetreve@kps.com.

Als implementatie partner van Best-of-Breed (composable) CX-oplossingen, en als partner van SAP S/4HANA helpt het team van 1.200 KPS-experts je graag om ook jouw digitale puzzel compleet te maken!

www.kps.com

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!