GrandOptical Deluxe: deze Groningse winkel oogt als het Champs-Élysées-filiaal

GrandOptical Deluxe: deze Groningse winkel oogt als het Champs-Élysées-filiaal

GrandOptical heeft een nieuw winkelformat gelanceerd. Het merk van GrandVision wil zich hiermee verder onderscheiden van zusterbedrijf Pearle. Door het nieuwe format kan het moederbedrijf (onderdeel van EssilorLuxottica) de 2 merken in Nederland hun eigen positionering meegeven.


De winkel in Groningen oogt bij binnenkomst gelijk luxe. Met een chique vloer en een strak plafond moet de winkel rust en exclusiviteit uitstralen. Het format van de winkel is gebaseerd op de flagshipstore van het optiekconcern aan de Champs-Élysées in Parijs.

Tekst loopt door onder de foto

"Het gebruik van hoogwaardige materialen en afwerking van vloer, wanden en meubilair zorgt voor een premium uitstraling en tilt de winkelervaring naar een hoger niveau", zo vertelt Jan-Derk Groenendaal, managing director van GrandOptical. De spotjes in de winkel, die allemaal op 1 rij hangen, wijzen vrijwel unaniem op de stellages vol met brillen.

Tekst loopt door onder de...

GrandOptical heeft een nieuw winkelformat gelanceerd. Het merk van GrandVision wil zich hiermee verder onderscheiden van zusterbedrijf Pearle. Door het nieuwe format kan het moederbedrijf (onderdeel van EssilorLuxottica) de 2 merken in Nederland hun eigen positionering meegeven.


De winkel in Groningen oogt bij binnenkomst gelijk luxe. Met een chique vloer en een strak plafond moet de winkel rust en exclusiviteit uitstralen. Het format van de winkel is gebaseerd op de flagshipstore van het optiekconcern aan de Champs-Élysées in Parijs.

Tekst loopt door onder de foto

Winkeloverzicht andere hoek

"Het gebruik van hoogwaardige materialen en afwerking van vloer, wanden en meubilair zorgt voor een premium uitstraling en tilt de winkelervaring naar een hoger niveau", zo vertelt Jan-Derk Groenendaal, managing director van GrandOptical. De spotjes in de winkel, die allemaal op 1 rij hangen, wijzen vrijwel unaniem op de stellages vol met brillen.

Tekst loopt door onder de foto

Winkel overzicht

In dit nieuwe winkelformat van GrandOptical wordt ruimte gemaakt voor de luxemerken van moederbedrijf EssilorLuxottica. Een opvallende Ray-Ban-muur lijkt 1 van de pronkstukken van de winkel. Maar ook merken als Dolce & Gabbana, Prada, Michael Kors en Giorgio Armani worden extra in het zonnetje gezet. 

Tekst loopt door onder de foto

Dolce Gabbana rek

Groenendaal: "De lancering van dit nieuwe winkelformat van GrandOptical markeert een strategische stap in haar verdere ontwikkeling als exclusieve mid-high optiek formule. Hierdoor onderscheidt GrandOptical zich van andere formules binnen de groep."

Tekst loopt door onder de foto

Optiek hoekje

Wat in een optiekwinkel niet mag ontbreken is een plek waar de oogmetingen kunnen worden gedaan. Aan de achterkant van de winkel bevindt zich een kleine studio, met daar alle benodigdheden. De apparatuur moet ook bijdragen aan de luxe-ervaring die de klant in deze winkel voelt. Groenendaal: "De toevoeging van de meest moderne digitale oogmeetapparatuur draagt bij aan optima forma oogzorg." De bekleding van deze ruimte is heel anders dan de rest van de winkel en lijkt daarbij ook op praktijk in te spelen.

Tekst loopt door onder de foto

Kassa

Tot slot kan de consument, na aankoop, terug naar het midden van de winkel, richting de kassa. Met een strak design en een groot beeldscherm erachter, stoort de kassa totaal niet. Door de centrale ligging, onderbreekt de plek van betaling ook niet het strakke design van de muren. De strakke afwerking zorgt er eveneens voor dat de kassa niet de aandacht van de producten afleidt.

Tekst loopt door onder de foto

Winkeloverzicht 2

Met de bureaus en beeldschermen vlak naast de kassa, wordt het kassa-gedeelte een strak afgewerkt eiland temidden van de verlichte schappen eromheen. De bruine en zwarte kleurstelling dragen bij aan het opgaan van het geheel in het interieur van de winkel.

Na Groningen moeten er meer Nederlandse vestigingen volgen in dit format. De verbouwingen van de vestigingen staan momenteel gepland voor 2025. Welke filialen er dan eerst aan de beurt zijn, is nog niet bekendgemaakt.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!