Miu Miu leidt Prada Group naar goed kwartaal
Gepubliceerd op 30 oktober 2024 om 14:57
Prada Group heeft in de eerste 9 maanden van 2024 in totaal 18 procent meer omzet geboekt dan in dezelfde periode vorig jaar. Die groei komt met name tot stand door de extreme groei van Miu Miu (97 procent).
De merken van de Prada Group profiteren met name van de gestegen retailverkopen (+18 procent). Die betroffen tot nu toe in 2024 3,4 miljard euro. De retailverkopen van het merk Prada stegen met 4 procent. Miu Miu zag zijn totale omzet uit retailverkopen dus bijna verdubbelen dit jaar. In het derde kwartaal was de groei zelfs 105 procent. In het tweede kwartaal overtrof Miu Miu zijn eigen totaal van vorig jaar ook al met 93 procent.
De toename van de verkopen van Miu Miu is te danken aan de gestegen populariteit van ‘het kleine zusje’ van Prada. Vorige week kwam het merk weer terug op plaats nummer 1 van de Lyst-Index. Sinds anderhalf jaar staat het merk onafgebroken in de top-2 van deze lijst.
Welk deel van de totale omzet toe te schrijven is aan Prada en welke aan Miu Miu maakt het bedrijf niet bekend. Ook deelt het bedrijf geen kwartaalwinstcijfers.
Luxemarkt
De stijging in verkopen van Prada en Miu Miu is opvallend. Andere merken uit de luxemarkt zien namelijk hun verkopen structureel dalen. Zo schreef de moeder van Louis Vuitton 1 miljard minder omzet dan in dezelfde periode vorig jaar. De moeder van Gucci, Kering, noteerde een omzetverlies van 22 procent. Moncler kent een redelijk jaar, maar de laatste kwartaalcijfers lieten wel een daling zien. De uitzondering naast de Prada Group is Hermès. Het luxetassenmerk zag zijn omzet 10 procent stijgen in de laatste periode.
Miu Miu groeide in het afgelopen jaar uit tot een merk om rekening mee te houden. RetailTrends schreef eerder een profiel over hoe het kleine zusje een groot succes werd.