Shein in gesprek met eigenaren nepwinkels
Gepubliceerd op 6 november 2024 om 09:41
Shein is in gesprek met de eigenaren van de Nederlandse winkels die zich voordoen als Shein-outlets. Dit zei Jakub Hera Adamowicz, hoofd van Brussels media en communicatie bij Shein tijdens een media-event in Amsterdam.
“Voorop staat dat dit geen Shein-winkels zijn”, zegt Adamowicz. “We zijn ons bewust van de situatie en zijn in gesprek met de winkeleigenaren. Ze maken inbreuk op onze merkrechten en we zoeken momenteel naar een juiste oplossing.”
De laatste tijd duiken in verschillende Nederlandse steden winkels op die claimen bij de Chinese webshop te horen. Zo werden onlangs nog winkels in Arnhem en Utrecht geopend onder de vlag van Shein. Inmiddels is de winkel in Arnhem ook weer gesloten. Shein had eerder een pop-upwinkel bij het station in Amsterdam, die wel van het merk zelf was.
“Het gaat niet alleen om Shein, ook andere merken worden geraakt”, zegt Adamowicz. Hoe de outlets aan hun voorraad komen is vooralsnog niet bekend. Adamowicz benadrukt dat Shein-producten uitsluitend online kunnen worden gekocht. “Fysieke winkels zijn geen onderdeel van ons businessmodel. Het belangrijkst in de dialoog met de winkeleigenaren is dat we ervoor zorgen dat klanten niet misleid worden”, aldus de zegsman.