Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Action en Stella.
Winnaar: Action
Wat nou problemen in de winkelstraat? Action onttrekt zich aan de malaise. De discounter zag de omzet in de eerste 9 maanden van dit jaar met 20,9 procent stijgen naar 9,6 miljard euro. Dat kwam voor een deel door de 189 nieuwe winkels die werden geopend. Maar ook vestigingen die al langer dan een jaar open zijn, draaien als een tierelier. De like-for-like omzet steeg met 9,8 procent. Action heeft nu 2.755 winkels in 12 landen. In de resterende maanden van dit jaar gaat de door Hajir Hajji geleide onderneming vrolijk door met het uitbouwen van het winkelbestand. Soms komen er zelfs meer dan 20 filialen per week bij.
Verliezer: Stella
Hoewel van een heel andere orde, leek Stella ook lange tijd zo'n succesverhaal. Sinds de oprichting in 2011 groeide het in Nunspeet gevestigde bedrijf uit tot het bekendste e-bikemerk van Nederland. Maar hevige concurrentie en te grote voorraden in coronatijd deden Stella de das om. Nadat het...
Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer: Action en Stella.
Winnaar: Action
Wat nou problemen in de winkelstraat? Action onttrekt zich aan de malaise. De discounter zag de omzet in de eerste 9 maanden van dit jaar met 20,9 procent stijgen naar 9,6 miljard euro. Dat kwam voor een deel door de 189 nieuwe winkels die werden geopend. Maar ook vestigingen die al langer dan een jaar open zijn, draaien als een tierelier. De like-for-like omzet steeg met 9,8 procent. Action heeft nu 2.755 winkels in 12 landen. In de resterende maanden van dit jaar gaat de door Hajir Hajji geleide onderneming vrolijk door met het uitbouwen van het winkelbestand. Soms komen er zelfs meer dan 20 filialen per week bij.
Verliezer: Stella
Hoewel van een heel andere orde, leek Stella ook lange tijd zo'n succesverhaal. Sinds de oprichting in 2011 groeide het in Nunspeet gevestigde bedrijf uit tot het bekendste e-bikemerk van Nederland. Maar hevige concurrentie en te grote voorraden in coronatijd deden Stella de das om. Nadat het eerder in Nederland al failliet was verklaard, gebeurde dat deze week ook in België. De curator bekijkt of een doorstart mogelijk is.