Decathlon wil in de komende 3 jaar 60 nieuwe winkels openen in Duitsland. Naast de gewone winkels, moeten er ook kleinere concepten in de stadscentra komen, zo meldt het Duitse Merkur.
Momenteel heeft het bedrijf 86 filialen bij onze oosterburen. Het totale aantal moet in 2027 bijna 150 zijn. “Onze visie is om tegen 2027 een Decathlon Touchpoint op 20 minuten afstand te realiseren voor iedereen in Duitsland om dichter bij de klanten te komen en ons bewustzijn te vergroten”, vertelt Stefan Kaiser, director real estate bij Decathlon Duitsland.
Decathlon bouwt met het kleinere concept voort op de succesvolle test in München. Het doel van de Franse sportretailer is uiteindelijk om vertegenwoordigd te zijn op de drukste 15 voetgangerszones in Duitsland.
Nederland
Daarmee volgt Decathlon de strategie die het ook in Nederland hanteert. De Nederlandse verantwoordelijke voor de winkels van de Franse retailer Kai Janssen sprak eerder dit jaar over ‘nog 7 Decathlon-winkels’. Dat kunnen volgens hem ook kleinere locaties zijn, zoals nu in Amsterdam wordt getest. Naast de uitbreiding is Decathlon ook druk bezig met het verbouwen van zijn winkels. De Franse retailer wil vlak voor zijn 50e verjaardag alle 1.700 winkels wereldwijd ombouwen.
Reacties 0