Ongeacht de baan of de sector, de eerste stap bij het vinden van een baan is het opstellen van het juiste Curriculum Vitae. En dat geldt ook voor een baan in de detailhandel. Werkzoekenden moeten de vaardigheden kennen die ze op een CV voor een baan in retail moeten zetten, zodat ze zich kunnen onderscheiden van andere kandidaten. Dat betekent natuurlijk niet dat je moet liegen, want uiteindelijk zul je over je vaardigheden voor een winkel-CV moeten praten voordat je de baan krijgt. Maar je kunt nadenken over je eerdere werkervaring en de juiste vaardigheden op je CV voor een baan in de detailhandel.
Verkoopvaardigheden
Het spreekt voor zich dat dit een van de beste vaardigheden is om op een CV te zetten voor een baan in de detailhandel. Klanten hebben soms een duwtje in de goede richting nodig, waardoor het de taak van retailers is om ze subtiel te overtuigen om een product te kopen. Als je ervaring hebt met het verkopen van goederen of diensten aan het grote publiek, is dit een vaardigheid die op je CV moet staan. Dus, wanneer je een baan hebt, kun je het beste gebruikmaken van je vaardigheden op je CV voor de detailhandel als het gaat om verkopen!
Communicatie
Communicatie is ongetwijfeld een van de belangrijkste retailvaardigheden. Meestal zal de baan veel menselijke interactie inhouden, zowel met klanten als met collega's. Zelfs als je CV weinig retailervaring bevat, zijn er manieren om te laten zien dat je goed met anderen kunt communiceren. Dit niveau van communicatie zorgt ook voor een betere betrokkenheid van het team.
Aandacht voor details
Dit is nog een van die universele retail CV-vaardigheden die retailers graag zullen zien. Natuurlijk kan het een riskante, maar ook een lonende zet zijn om dit op je CV te zetten, omdat het betekent dat je geen details op je CV of tijdens het sollicitatiegesprek over het hoofd kunt zien. Maar als je een eerdere baan hebt gehad die veel aandacht voor details vereiste, vermeld dit dan op je CV.
Leiderschap
Het spreekt voor zich dat dit een van de vaardigheden is die je op een CV voor retailbanen moet zetten. Op het eerste gezicht lijken retailbanen niet te vragen om sterk leiderschap. De meeste werkgevers geven echter de voorkeur aan mensen die zichzelf als leider beschouwen. Dit zijn de types mensen die initiatief nemen en verder gaan dan wat werkgevers in elke branche willen. Op termijn zou dit je kunnen helpen een betere retailmanager te worden, of zelfs een retail operations manager.
Klantenservice
Dit is de meest voor de hand liggende retailvaardigheid om op een CV te zetten, wat betekent dat je het niet mag vergeten. Elk type eerdere klantenservice moet als relevant worden beschouwd op een CV, zelfs als het niet direct past bij de baan waar je nu op solliciteert. Als je in de retail wilt werken, is de kans groot dat je moet bewijzen dat je klantenservicevaardigheden hebt.
Reacties 0