Terwijl veel fashionretailers onder druk staan, viert damesmodeketen Norah dit jaar haar 10-jarig jubileum én de opening van haar 100e winkel. Het geheim achter dit succes? Volgens CEO Han Sterk draait het om toegankelijke mode tegen een scherpe prijs en een sterke focus op persoonlijk advies. Deze succesformule vertaalt zich moeiteloos naar zowel de fysieke winkels als het e-commerce platform.
De klanten van Norah moeten via ieder kanaal geïnspireerd raken en totaal ontzorgd worden. En dit lukt goed, zowel in de winkelstraat als online. Met meer dan 40% van de klanten die zowel online als offline shopt, is de integratie tussen webshop en winkels cruciaal. Het Shopware e-commerce platform, ontwikkeld door digital commerce bureau XSARUS, speelt hierin een belangrijke rol. Met stabiliteit, schaalbaarheid en een perfecte omnichannel ervaring sluit het Shopware platform mooi aan op de klantbeleving in de winkels.
E-commerce platform kan piekmomenten moeiteloos aan
Tijdens campagnes zoals Black Friday en de ’10 jaar samen-campagne’, trekt het e-commerce platform enorme aantallen bezoekers. Zelfs onder deze hoge druk blijft de webshop soepel draaien. Dit draagt bij aan een positieve shopervaring voor de klant en voor Norah betekent dit naast een hogere klanttevredenheid, ook een flinke omzetstijging tijdens deze piekperiodes.
Naadloze, omnichannel klantbeleving
Norah weet online en offline op slimme manieren te verbinden. Zo kunnen klanten via de online store locator snel een winkel in de buurt vinden, winkelvoorraad bekijken en met de click & collect functionaliteit bestellingen eenvoudig in de winkel ophalen. Dit biedt gemak voor de klant én creëert een extra contactmoment voor de Norah winkelmedewerkers. Zo kunnen zij actief inspelen op up- en cross-sell kansen, wat de omzet verder stimuleert.
Dankzij de kiosks in de Norah winkels kan een klant eenvoudig een item dat niet in de winkel voorradig is, alsnog bestellen en thuis laten bezorgen. Door de koppeling tussen Shopware en het kassasysteem, rekent de klant direct af in de winkel, wat de omnichannel ervaring nog soepeler maakt.
Daarnaast geeft de online ‘Mijn account’ omgeving inzicht in spaarpunten, kortingsvouchers en mix & match acties, die klanten zowel online als offline verzilveren. Een goede manier om klantloyaliteit te versterken.
Inspiratie als kracht: van winkelvloer naar webshop
Zoals de Norah medewerker in de winkel een klant adviseert, zo adviseert en inspireert het e-commerce platform de online bezoekers met shop the look. Deze vorm van inspirationele content speelde mee in de keuze van Norah voor Shopware. Met visueel aantrekkelijke outfits, samengesteld via producttagging, voegt de klant in één klik de totale outfit toe aan de winkelmand.
Dankzij het geïntegreerde content management systeem van Shopware is de webshop van Norah een bron van inspiratie. Met de gebruiksvriendelijke drag & drop functionaliteit creëert Norah in een handomdraai inspirerende content, zoals stijlvolle landingspagina’s en fashionblogs.
Over Shopware
Shopware is een flexibel en modern e-commerce platform dat klantbeleving centraal stelt. Met de open-source architectuur, uitgebreide content management functionaliteiten en out-of-the box shoppingfuncties biedt Shopware oplossingen voor organisaties van elk formaat. Lees meer op: www.shopware.com
Over XSARUS
XSARUS is een toonaangevend digital commerce bureau. Al ruim 24 jaar maakt XSARUS digital commerce ambities waar, met converterende e-commerce platforms, efficiënte PIM-oplossingen, omnichannel order management, verbluffende designs, slimme data en succesvolle marketing. Lees meer op: www.xsarus.nl
Meer weten over het online succes van Norah?
Neem vrijblijvend contact op met Marvin de Reuver van XSARUS via info@xsarus.nl of met Anthony van Zaltbommel van Shopware via info@shopware.com. Zij vertellen je er graag meer over én denken mee over het realiseren van jouw online groeiambities.
Reacties 0