Temu en Shein zetten steeds meer in op de verkoop van speelgoed. Bij Shein, die van oorsprong vooral modeartikelen verkoopt, is speelgoed een van de snelst groeiende categorieën, laat een woordvoerder aan Reuters weten. Het verkoopvolume van speelgoed groeit volgens het bedrijf op jaarbasis procentueel gezien ‘met dubbele cijfers’. Temu zegt een toename te zien in zoekopdrachten naar speelgoed.
Op de Noord-Amerikaanse markt zijn grote ketens als Amazon, Walmart en Target samen momenteel nog goed voor bijna 70 procent van de speelgoedverkoop, aldus onderzoeksbureau D.A. Davidson. Tekenend is echter dat dit jaar 13 procent van de Amerikanen zegt voor de feestdagen op Temu te shoppen. Vorig jaar was dat nog 9 procent.
Ook in Europa kopen steeds meer consumenten speelgoed via Temu, Shein en AliExpress, blijkt uit een studie van Circana, die Frankrijk, Duitsland, Italië, Spanje en het Verenigd Koninkrijk omvatte. Van de Europese consumenten heeft 39 procent sinds het begin dit jaar speelgoed of spellen op een van deze platforms gekocht. Onder shoppers van 18 tot 34 jaar lag dit percentage zelfs op 60 procent.
Reacties 0