Het Franse juweliershuis Van Cleef & Arpels heeft zijn eerste filiaal in Nederland geopend. Het merk schittert aan de P.C. Hooftstraat in Amsterdam met een elegante boetiek.
Met een oppervlakte van 419 vierkante meter verdeeld over 3 verdiepingen maakt het merk een mooie entree in de luxe winkelstraat. Het interieur van de boetiek weerspiegelt een warme, eigentijdse stijl met accenten die de invloed van art deco vieren, passend bij de identiteit van het merk.
De tekst loopt door onder het beeld.
Met een kleurenmix van beige, goud, zwart en groene accenten wordt er een elegante sfeer gecreëerd. Daglicht is er in deze winkel volop aanwezig, dankzij de binnenplaats en een glazen dak.
De tekst loopt door onder het beeld.
Het Franse juweliershuis Van Cleef & Arpels heeft zijn eerste filiaal in Nederland geopend. Het merk schittert aan de P.C. Hooftstraat in Amsterdam met een elegante boetiek.
Met een oppervlakte van 419 vierkante meter verdeeld over 3 verdiepingen maakt het merk een mooie entree in de luxe winkelstraat. Het interieur van de boetiek weerspiegelt een warme, eigentijdse stijl met accenten die de invloed van art deco vieren, passend bij de identiteit van het merk.
De tekst loopt door onder het beeld.
Met een kleurenmix van beige, goud, zwart en groene accenten wordt er een elegante sfeer gecreëerd. Daglicht is er in deze winkel volop aanwezig, dankzij de binnenplaats en een glazen dak.
De tekst loopt door onder het beeld.
In de boetiek is een lobby die verlicht wordt door een Veronese-kroonluchter. Verder zijn de muren voorzien van een lichte kleur. De wandlampen van albast en bergkristal verspreiden een zacht licht in de ruimte.
De begane grond fungeert als het centrale punt van de winkel. Hier staan onder meer crèmekleurige sofa’s en vitrinekasten met daarin de juwelen. De Veronese-kroonluchter voegt een vleugje Italiaanse verfijning toe.
De tekst loopt door onder het beeld.
Een open trap met een smeedijzeren trapleuning leidt naar de kelder. Daar komen bezoekers terecht in een bar en een parfumcounter waar een tiental parfums van het merk zijn gepresenteerd.
Op de eerste verdieping worden klanten ‘exclusief’ ontvangen. De ruimte doet denken aan een eetkamer en is ingericht met een grote, ovale, marmeren tafel. Ook staan er roze gestoffeerde fauteuils.
De tekst loopt door onder het beeld.
Om de opening van de boetiek te vieren, is van 8 november 2024 tot 31 maart 2025 een tentoonstelling te zien: ‘Welkom in de wereld van Van Cleef & Arpels’. Deze expositie toont 17 stukken uit de Patrimoniale collectie. De werken illustreren onder meer de diverse inspiratiebronnen van het juweliershuis, maar ook de innovatiedrang.
Het verhaal van Van Cleef & Arpels begon in 1896 toen de Nederlandse diamantslijper Alfred van Cleef en zijn schoonvader Salamon Arpels de krachten bundelen. 10 jaar later, in 1906, openden zij hun eerste boetiek aan de prestigieuze Place Vendôme in Parijs. Tegenwoordig heeft het merk wereldwijd meer dan 155 winkels. Sinds 1999 maakt Van Cleef & Arpels deel uit van de Zwitserse luxegroep Richemont.