Mes Vœux, een nieuw Nederlands modemerk, is goed op weg om zijn ambities waar te maken met een crowdfundingscampagne. Sinds de start eind oktober is al 83 procent van het streefbedrag (90.000 euro) opgehaald.
Met het bedrag wil Mes Vœux de collectie uitbreiden, de webshop verbeteren en meer videocontent produceren.
Het merk, dat lokaal in Nederland en Europa produceert, maakt luxe streetwear van duurzame materialen. Zijn missie: het verduurzamen van de mode-industrie. “Nederland is klaar voor iets nieuws; kleding die op het eerste gezicht in het straatbeeld past, maar bij nadere inspectie een mate van verfijning laat zien die Nederland nog niet kent”, zegt medeoprichter Gillian van der Vliet.
Naast duurzame productie in Europa wil Mes Vœux op termijn ook in Azië de grootste problemen in de mode-industrie aanpakken. “We willen proactief impact maken op problemen zoals lage lonen, uitbuiting, slechte arbeidsomstandigheden, kinderarbeid, milieuschade en het gebrek aan vakbondsrechten aanpakken,” zegt medeoprichter Martijn Schaper.
Zowel particulieren als bedrijven kunnen via de crowdfundingcampagne investeren in het merk. Bijdragen kan vanaf 250 euro via een lening met een doorlooptijd van 4 jaar of door exclusieve kledingstukken in de voorverkoop te kopen. De campagne loopt tot en met 27 december.
Reacties 0