9 tips voor een betere folder

9 tips voor een betere folder

Bij door-to-door campagnes komen er veel vragen naar boven. Accurat analyseerde meer dan honderd folders en hun impact om tot best practices te komen.

Wat bepaalt het succes?
Bij het werken met door-to-door campagnes rijzen er veel vragen. Welke focus is belangrijker: Wat is de optimale distributiefrequentie? Hoeveel pagina's moet ik gebruiken? Is inspiratie en design de moeite waard? Moeten we een thema gebruiken voor onze folder?

Accurat is een expert in consumentengedrag en realtime-evoluties. Om deze vragen te beantwoorden, analyseerden we 122 foldercampagnes en hun impact, en onderzochten we hoe verschillende factoren het succes beïnvloeden. Het meten van door-to-door impact is een van onze specialiteiten, en we doen dit aan de hand van locatiedata.

Belangrijkste inzichten
In het onderstaande artikel vatten we samen hoe verschillende parameters presteren in vergelijking met de gemiddelde winkelimpact van alle folders uit de analyse. De winkelimpactscores zijn genormaliseerd per categorie. Elke folder werd vergeleken met het gemiddelde van zijn categorie in plaats van het totale gemiddelde. Scores boven de 100 presteren beter dan gemiddeld, terwijl scores onder de 100 minder goed presteren.

1. Geen tussenweg: Focus of Diversifieer
Folders zijn het meest effectief wanneer ze een duidelijke aanpak kiezen. Zet ofwel één opvallende promotie in de schijnwerpers of toon een breed assortiment aan producten. Proberen beide te doen, verzwakt vaak de impact. Folders met minder dan 2 of meer dan 6 producten op de voorpagina presteerden het beste in onze analyse.

acc1


2. De kracht van kortingen
Lage prijzen werken goed, maar kortingen bieden een extra motivatie voor consumenten. Interessant genoeg garanderen hogere kortingen niet altijd meer betrokkenheid — strategische kortingen zijn de sleutel.

acc2


3. Opvallend design wint
Hoe visueel aantrekkelijker je folder, hoe groter de kans dat deze aandacht trekt en tot actie leidt. Felle kleuren, creatieve lay-outs en krachtige afbeeldingen maken echt verschil.

acc3


4. "Minder is meer" klopt
Folders met minder pagina’s presteren beter dan dikkere folders. Gerichte boodschappen met geselecteerde inhoud resoneren beter bij lezers en voorkomen informatie overload. Door-to-door acties met minder dan 20 pagina’s presteerden het beste in onze analyse.

acc4


5. Seizoensgebonden en thematische folders wekken interesse
Timing is belangrijk. Folders gekoppeld aan seizoenen, feestdagen of specifieke thema’s hebben een sterker activerend effect en trekken consumenten aan met relevante, actuele aanbiedingen.

acc5


6. Inspirerende content voegt waarde toe
Folders die verder gaan dan alleen promotie en tips, ideeën of inspiratie bieden, zorgen voor een hogere betrokkenheid. Consumenten waarderen content die ideeën stimuleert en hen aanzet tot actie.

acc6


7. Tuin- en dierenwinkels presteren beter
Opvallend genoeg behalen retailers in de tuin- en dierensector betere resultaten dan supermarkten, ondanks een lagere verspreidingsfrequentie.

acc7


8. Gerichte door-to-door wint van massabereik
Niet verrassend: massale verspreiding is minder effectief dan gerichte campagnes. Door je doelgroep zorgvuldig te bepalen, kun je de impact van je door-to-door campagne aanzienlijk verhogen, zelfs met eenvoudige geografische optimalisatie.

acc8


9. Eenvoudige formaten zoals A4 doen het goed
Het papierformaat maakt een groot verschil. Uit onze data blijkt dat het conventionele A4-formaat het best presteert. Gemiddeld presteren de speciale formaten een stuk slechter.

acc9

Wil je meer weten over hoe Accurat je kan helpen de impact van je door-to-door campagnes te begrijpen? Download ons e-book!

Over Accurat
Accurat is een leider in retail, media en vastgoed locatie-inzichten, actief in de BeNeLux en Duitsland. Door het analyseren van werkelijke klantengedrag, stellen we bedrijven in staat om betere beslissingen te nemen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!