Labfresh lanceert dameskledinglijn
Gepubliceerd op 23 januari 2025 om 09:47
Modemerk Labfresh breidt uit naar damesmode. De voormalig RetailRookie kan deze uitbreiding realiseren na een succesvolle crowdfunding.
De dameskledinglijn wordt gefinancierd vanuit de achtste crowfundingronde van het merk. In het eerste weekend haalde Labfresh 343.000 euro op. Het doel is 700.000 euro bij elkaar te brengen, om daarmee het komende jaar vijf nieuwe drops te lanceren.
Dat de nieuwe collectie tot stand komt na een crowdfunding is voor Labfresh niet vreemd: “We zijn al het meest door crowdfunding gefinancierde modemerk van Europa en dat hebben we te danken aan de kracht van onze community. Het is bijzonder dat zoveel klanten in ons geloven en samen investeren in onze groei”, zegt medeoprichter Lotte Vink.
Het bedrijf opende afgelopen zomer een derde winkel. Die is gevestigd in de Mall of The Netherlands. Ook zijn er Labfresh-winkels in Amsterdam en Kopenhagen. Verreweg de meest omzet wordt echter online gerealiseerd.
Het bedrijf is in 2017 opgericht door Kasper Brandi Petersen en zijn partner Lotte Vink. Labfresh behoorde in 2019 tot de tien RetailRookies van RetailTrends.