Fabrikant speelt vaker voor winkeltje

Steeds vaker kiezen fabrikanten ervoor zelf voor winkel te gaan spelen, ofwel een marktgeörienteerde verticalisering. Aldus het Duitse Absatzwirtschaft. Waar de trend oorspronkelijk vooral in de modebranche zichtbaar was, breidt deze zich nu uit tot onder meer de auto-, glas-, voeding- en porseleinmarkt. De manier waarop deze winkelactiviteiten vorm worden gegeven, verschilt overigens vaak. Het kan franchise zijn, maar ook eigen filialen, exclusieve distributie en shop-in-shops.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!