Dr Martens heeft in het afgelopen kwartaal 3 procent minder omzet geboekt dan in dezelfde periode vorig jaar. De matige cijfers komen vooral uit de Europese en Amerikaanse markt.
Over het derde kwartaal van het gebroken boekjaar 2024/2025 kwam de omzet van het schoenenmerk uit op 260 miljoen pond (309 miljoen euro). De verkopen van Dr Martens namen in zowel de EMEA-regio als in de Americas af, de 2 grootste markten van het merk (allebei -4 procent).
Dr Martens deed het op bijna alle gebieden iets minder. De e-commerceomzet daalde 4 procent, de retailverkopen kwamen 5 procent lager uit. Ook de direct-to-consumermarkt nam met 5 procent af. Alleen in de wholesale noteerde het bedrijf een plus (+3 procent).
Voor de rest van het kalenderjaar zet het bedrijf in op de direct-to-consumermarkt van Amerika, schrijft ceo Ije Nwokorie. Over de eerder aangekondigde kostenreductie, zegt de ceo: “Wij blijven onze kosten actief beheren en liggen op schema om onze voorraadreductiedoelstelling voor boekjaar 2025 te behalen.”
Reacties 0